دیارمیرزا گزارش می‌دهد

آتش اختلاف در شورای شهرستان رشت | تاکید ۷ عضو بر لزوم پیگیری سلب عضویت عبدالهی و جذب

۷ عضو حاضر در جلسه شورای شهرستان اعلام کردند که تا زمانی وضعیت سلب عضویت آقایان عبداللهی و جذبمشخص نشود در هیچ جلسه ای شرکت نخواهند کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین جلسه انتخابات هیات رئیسه شورای شهرستان رشت به حد نصاب نرسید تا وضعیت هیات رئیسه نامشخص باقی بماند.
ابراهیم اخوان رییس شورای شهرستان رشت در این نشست غیررسمی گفت: با توجه به اینکه تعیین و انتخاب هیات رییسه سال سوم شورای شهرستان در دستور کار جلسه بود اما متاسفانه این جلسه به حد نصاب نرسید.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته دو عضو شورای شهرستان رشت غیبتهای متعددی داشتند، گفت: حامد عبداللهی از مجموع ۲۴ جلسه شورای شهرستان ۲۱ جلسه حضور نداشت و حجت جذب نیز یازده جلسه غیبت داشته است.

ریاست شورا چه چیزی می‌خواهد به ما اضافه کند؟!

سیدرضی مودب پور عضو شورای خمام در این جلسه با اشاره به اینکه جلسه انتخاب هیات رییسه برای دومین بار به حد نصاب نرسید، افزود: متاسفانه جلسه اول با عدم حضور خود مانع برگزاری جلسه شدند و امروز نیز برای بار دوم نیز جلسه به حد نصاب نرسید و انتخاب هیات رییسه به تاخیر افتاد.

مودب پور با بیان اینکه چنین رفتارهایی به دور از افکار و وظیفه شورایی است، اظهار کرد: متاسفانه در جمعی که باید شاهد همدلی و هم فکری باشیم، شاهد تفرقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا باید دارای تفکر شورایی باشند، گفت: انتخاب رئیس و نایب رئیس چه چیزی می خواهد به ما اضافه کند؟! متاسفانه برخی از همکاران شورایی پرونده های قابل قبولی در جلسه شورای شهرستان ندارند و حتی در جلسه حاضر نشدند.

عضو شورای شهر خمام یادآور شد: در سال دوم شورای شهرستان را به بخشها بردیم تا مسئولین رده بالای شهرستان را درگیر مشکلات مردم در شهرها کنیم.

وی ادامه داد: رئیسی برای شورای شهرستان می خواهیم که به فرماندار اطلاع بدهد و پیگیری های لازم را انجام دهند اما نیامدن اعضای شورا در جلسه شورای شهرستان بی احترامی به مردم است.

بازیچه دست کسی نیستیم

به گزارش دیارمیرزا،در ادامه جلسه سید جواد ترمه عضو شورا بخش سنگر در این جلسه گفت: از نام شورا مشخص است مشورت کردن و خدمت به مردم اما متاسفانه در حال حاضر انچه که در شورای شهرستان می‌بینم خدمت به مردم و رضای خدا نیست.
وی با بیان اینکه ما اعضای شورای شهرستان بازیچه دست کسی نیستیم، گفت: مصوبه ای که برای عزل دو عضو شورا انجام گرفت باید پیگیری شود.

ترمه یادآور شد: فرماندار باید ابتدا به مصوبه ما رسیدگی کنند بعد جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای شهرستان را برگزار کنیم.

وی افزود: شورای شهرستان رو به جلو حرکت می کرد اما این اقدامات سبب می شود که حرکت رو به جلوی شورای شهرستان متوقف گردد.

لزوم پیگیری سلب عضویت عبدالهی و جذب

رحیم پور طالمی عضو شورای شهر سنگر نیز در ادامه جلسه گفت: از رئیس شورای شهرستان می خواهیم که ابتدا سلب عضویت دو عضو شورا که دارای غیب های طولانی در شورای شهرستان بودند را پیگیری کند.

برخی به دنبال بهانه‌های بنی اسرائیلی هستند

یکی دیگر از اعضای شورای شهرستان رشت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه باید پذیرای دموکراسی باشیم، اظهار کرد: اعضای شورای شهرستان بر اساس دموکراسی با رأی مردم انتخاب‌شده‌اند و این روند باید در عملکرد خودمان نیز مشهود باشد.

سیده مریم پاکزاد با بیان اینکه برخی به دنبال بهانه‌های بنی اسرائیلی هستند، افزود: انتظار داریم شورای حل اختلاف استان نیز نسبت به عملکرد دوشخصیتی که با اقداماتشان مجموعه شورای شهرستان رشت را زیر سؤال برده‌اند ورود کند.

در پایان ۷ عضو حاضر در جلسه شورای شهرستان اعلام کردند که تا زمانی وضعیت سلب عضویت آقایان عبداللهی و جذبمشخص نشود در هیچ جلسه ای شرکت نخواهند کرد.

Share