به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشان:

آتش‌نشانان رشت به دیدار آیت‌الله فلاحتی رفتند|بافت فرسوده معضل بزرگ آتش نشانان

نماینده ولی فقیه در گیلان بافت های فرسوده شهری را یکی از بزرگ ترین مشکلات آتش نشانان عنوان کرد و گفت: بافت های فرسوده نیازمند بازسازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار شهردار، مدیرعامل و آتش نشانان سازمان آتش نشانی شهر رشت به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانان در عرصه سلامت مردم نقش مهمی دارند و این روز را به آتش نشانان تبریک می گویم.
وی به روند روبه رشد آتش نشانی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیشرفت روزافزون آتش نشانی بسیار جای ستایش دارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بافت های فرسوده شهری یکی از بزرگ ترین مشکلات آتش نشانان محسوب می شود، تصریح کرد: بافت های فرسوده نیازمند بازسازی است.
آیت الله فلاحتی به صدور مجوز مبنی بر ساخت و ساز و تراکم بالا در شهرها توسط شهرداری ها اشاره کرد و گفت: عقب نشینی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده نیازمند فرهنگ سازی است و مردم باید توسعه درون شهری را بپذیرند.
وی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی آتش نشانان حرف نخست را در مقابله با حوادث مترقبه می زند، بیان کرد: خدمت کردن در آتش نشانی عشق می خواهد ضمن اینکه آتش نشانان با روحیه آرام می توانند برای حادثه دیدگان آرامش بخش باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه والای آتش نشانان به ویژه در سال های اخیر نزد مردم اشاره کرد و یادآور شد: مردم آتش نشانان را موجب حیات جامعه می دانند.
آیت الله فلاحتی، آرامش آتش نشان در مواجهه با گروه های هدف را بیش از خاموش کردن آتش تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: آرامش آتش نشان در تسکین حادثه دیدگان حائز اهمیت است.
وی، حضور آتش نشان زن برای مراکزی که بانوان حضور دارند را مهم ذکر کرد و افزود: وجود آتش نشان زن دستور شرع است بنابراین داشتن آتش نشان زن حسن است.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: مقابله با حوادث غیر مترقبه نیازمند فرهنگ سازی است.

خریداری ۸۰ میلیارد تومان ماشین آلات آتش نشانی برای شهر رشت

شهردار رشت نیز در دیدار مذکور به وجود ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در این شهر اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۸۰ نفر آتش نشان در ایستگاه های مذکور فعالیت می کنند.
ناصر حاج محمدی از خرید ۵ دستگاه ماشین آلات آتش نشانی با هزینه ۸۰ میلیارد تومان برای شهر رشت خبر داد و گفت: خودروی دارای نردبان ۵۲ متری برای اطفای حریق ساختمان های بلندمرتبه خریداری شده و در گمرک انزلی آماده ترخیص است تا به سازمان آتش نشانی رشت الحاق شود.

راه اندازی ۲ ایستگاه جدید آتش نشانی در رشت
مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت نیز در دیدار مذکور با بیان اینکه طبق استانداردها نیاز به ۱۸ ایستگاه آتش نشانی در این شهر است، اظهار کرد: دو ایستگاه جدید در مسکن مهر رشت و بلوار خرمشهر راه اندازی می شود.
بابک رمضانی به وجود ۷۲ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین در آتش نشانی رشت اشاره کرد و افزود: میانگین عمر ماشین آلات آتش نشانی رشت ۲۰ سال است.
وی از انجام ۲ هزار و ۶۹۶ عملیات آتش نشانی توسط سازمان آتش نشانی رشت در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۱۶ درصد کاهش حریق و حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

Share