امام جمعه آستارا

یمنی‌ها با چند پهپاد نه چندان پیشرفته پدر آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها را درآوردند

خطیب جمعه آستارا با اشاره به هزینه عربستان در به کارگیری تجهیزات نظامی گفت: یمنی‌ها با چند پهپاد نه چندان پیشرفته پدر آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها را درآوردند و بزرگترین مرکز نفتی دنیا نتوانست جلوی چند پهپاد یمنی ایستادگی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به پیامدهای عاشورا گفت: واقعه عاشورا نشان داد که هیچ زمان نباید از دشمن ولو برتری امکاناتش ترسید و خون بر شمشیر پیروز است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا تحریم اقتصادی را جزو خصایص جبهه باطل دانست و بیان کرد: دشمن برای فشار به پیامبر شروع به تحریم اقتصادی کرد و اگر پیامبر تسلیم می‌شد موفقیت‌های اسلام هیچ وقت تکرار نمی شد، اوج شقاوت و رذالت دشمن در تحریم آب بر امام حسین (ع) و خانواده ایشان بود.

امام جمعه آستارا ایستادگی در برابر دشمن را باعث ترس و ناامیدی آنان دانست و گفت: امروز آمریکا تمام توان و تمرکز خود را روی تحریم اقتصادی کشور ما گذاشته و عده ای نمی دانند که مذاکره با آمریکا عزت ملی ما را که حاصل خون هزاران شهید است از میان می برد.

وی، درس دیگر عاشورا را ابا نداشتن ارتکاب هرگونه جنایت توسط دشمن برای رسیدن به اهداف خود دانست و تصریح کرد: دشمن نهایت رذالت و پستی را در عاشورا نشان داد و امروز برای رسیدن به اهداف خود ۸ هزار کودک را در یمن کشته است.

حافظ نیا مرگ با عزت را از دیگر درس‌های عاشورا دانست و عنوان کرد: اباعبدالله در مکتب عاشورا نشان داد که با عزت شهید می‌شود ولی زیر بار پرچم کفر نمی رود.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به یکشنبه ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان، بسیجیان و آحاد مردم هشت سال در مقابل همه قدرت‌های استکباری ایستاده و با شجاعت پیروز میدان شدند.

حافظ نیا جنگ امروز را در یک جبهه دیگر دانست و بیان کرد: با شهدا عهد و پیمان می بندیم که در مقابل دشمن ایستادگی کرده و آینده از آن ملت غیور ایران است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) به روایتی در چهارشنبه ۳ مهر گفت: کسی که ۳۵ سال بعد از شهادت اباعبدالله(ع) مروج عاشورا بود و ما مدیون امام سجاد(ع) در زنده نگه داشتن عاشورا هستیم و در شب شهادت ایشان در مساجد شهرستان مراسم عزاداری خواهیم داشت.

امام جمعه آستارا با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: باید به فکر دانش آموزان بی بضاعت بود و انشاءالله نباشد خانواده‌ای که به علت فقر فرزندانشان از تحصیل باز بمانند.

وی با اشاره به رویکرد انقلابی مسئولانه قضایی و ناخرسندی ضد انقلاب گفت: با حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه عملکرد بسیار مثبتی را مشاهده می‌کنیم و تاکید بر مبارزه با مفسدان باعث موضع گیری عده ای شده است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به هزینه عربستان در به کارگیری تجهیزات نظامی گفت: یمنی‌ها با چند پهپاد نه چندان پیشرفته پدر آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها را درآوردند و بزرگترین مرکز نفتی دنیا نتوانست جلوی چند پهپاد یمنی ایستادگی کند.

حافظ نیا ادامه داد: اگر ایران قصد این کار را داشت که این مرکز به کل نابود می‌شد و این جای بسی خوشحالی است که دشمن علی رغم همه امکانات در مقابل ایستادگی مردم یمن کم آورده است.

Share