زارع در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان:

گسترش سفرهای داخلی راهکاری موثر در جهت رونق اقتصاد و بهبود اشتغال است

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه برای توسعه یافتگی جامعه نیازمند بهبود فضای کسب و کار و توجه به ارکان توسعه اشتغال هستیم، تصریح کرد: گسترش سفرهای داخلی یکی از مهمترین راهکارهای گسترش سرمایه و ایجاد رونق اقتصادی در راستای تحقق شعار سال یعنی “رونق تولید” است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان با تبریک هفته دولت، گفت: مهمترین مولفه و عامل در پذیرش مهمان، خصلت و خوی مردم آن دیار است که در این بین گیلانیان با سابقه و پیشینه ممتاز در مهمان نوازی، شهرتی دیرینه دارند.

وی شرایط اقلیمی و مواهب طبیعی خدادادی گیلان را عامل دیگری در جذب گردشگر خواند و گفت: گیلان ظرفیت و پتانسیل خوب و مناسبی در حوزه گردشگری و در پی آن رونق اقتصاد و اشتغال حاصل از توسعه گردشگری را دارد.

زارع با بیان اینکه ما برای توسعه یافتگی جامعه نیازمند بهبود فضای کسب و کار و توجه به ارکان توسعه و اشتغال هستیم، تصریح کرد: گسترش سفرهای داخلی یکی از مهمترین راهکارهای گسترش سرمایه و ایجاد رونق اقتصادی در راستای تحقق شعار سال یعنی “رونق تولید” است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت دستگاه های عضو در ستاد اجرایی خدمات سفر، تشکل های مرتبط با این موضوع و نیز فعالان بخش خصوصی در ارائه خدمات سفر ارزان قیمت و سهولت بخشی به جریان سفر ضمن توجه به کیفیت افزایی ارکان سفر موجب رونق بیشتر سفرهای داخلی می شود.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه رقابت سالم در جذب گردشگران داخلی موجبات افزایش ورود گردشگران به مقاصد گردشگری را فراهم می کند، بر لزوم هم افزایی و تلاش اصناف مختلف برای بهبود خدمات این بخش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در توسعه پایدار گردشگری نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی با حمایت دولت هستیم، استراتژی دولت در گردشگری را اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خواند و گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد و تمام توان خود را برای بهبود این صنعت به کار بسته است.

زارع بر اجرای نظارت مستمر پیرامون خدمات گردشگری از جمله هزینه بخش های تفریحی، خوراک و اقامت و نیز نرخ اقلام سوغاتی تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های ویژه سوغات، صنایع دستی و معرفی محصولات بومی نقش قابل توجهی در معرفی ظرفیت های استان دارد.

وی همچنین به موضوع فرهنگ سازی و اجرای اقدامات فرهنگی برای توسعه گردشگری گیلان اشاره کرد و گفت: از مباحث مهمی که باید مورد توجه فعالان بخش گردشگری قرار گیرد، ارائه خدمات الکترونیک و معرفی مناطق گردشگری کمتر شناخته شده است تا رویکرد توسعه تنها به مناطق پرتردد گردشگر خلاصه نشود.

Share