گزارش تصویری مانور مهار آلودگی نفتی دریا در بندر آستارا

مانور جستجو، نجات و مقابله با آلودگی نفتی دریا با هدف بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی در هنگام وقوع سوانح دریایی در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

مانور جستجو، نجات و مقابله با آلودگی نفتی دریا با هدف بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی در هنگام وقوع سوانح دریایی در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا امروز در حاشیه این مانور به خبرنگار دیارمیرزا گفت: این مانور با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، پایگاه چهارم دریایی ارتش، شرکت خدمات بندری کاوه، اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر و با استفاده از شناور های جنگی و خدماتی و امدادی برگزار شد.

کیانوش امیری با ذکر اهداف این مانور اضافه کرد: بررسی برنامه ریزی سازماندهی، ارزیابی منابع پشتیبانی عملیات، افزایش سطح آگاهی دریانوردان، آموزش، جستجوی افراد حادثه دیده، حفظ محیط زیست، ارتقای ایمنی دریانوردی و امداد پزشکی از اهداف این مانور است.

وی ادامه داد: بندر آستارا با توجه به داشتن شناورهای تندرو و لایروبی پیشرفته در مواقعی که لازم باشد، مانورهای مرتبط را با همکاری دستگاه‌های متولی برای کمک به کشتی های حادثه دیده در آلودگی نفتی احتمالی آمادگی کامل داشته و در آینده برای برگزاری مانورهای ملی و منطقه‌ای در این شهرستان با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بخش خصوصی تلاش می‌کنیم.

به گزارش دیارمیرزا، بندر چندمنظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و ۲ میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.

Share