در بازدید زارع از آزمایشگاه مرکزی (مرجع) شرکت آبفای گیلان همزمان با اولین روز از هفته دولت عنوان شد

کیفیت آب شرب شهروندان گیلانی مطابق استانداردهای ملی آب شرب ایران است

نتایج این بررسی ها نشان می دهد که آب شرب شهروندان استان گیلان از نظر کیفیت مطابق استانداردهای ملی آب شرب ایران است و همزمان و همراه با این آزمونها در شرکت آب و فاضلاب، مراکز بهداشت استان نیز با انجام آزمون های مذکور امر نظارت بر کیفیت آب شرب را به عهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان و فرماندار شهرستان رشت همزمان با اولین روز از هفته دولت از آزمایشگاه مرکزی این شرکت بازدید کردند.

در این بازدید سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح وضعیت تأمین آب استان اظهار داشت: کارشناسان این حوزه در ۳۶ باب آزمایشگاه آب و فاضلاب در سطح استان و با استفاده از تجهیزات دستگاه های سنجش برخط کلر باقی مانده و کدورت در مخازن ذخیره و شبکه توزیع، کیفیت آب شرب را بصورت لحظه ای کنترل می نمایند.

وی در ادامه افزود: نتایج این بررسی ها نشان می دهد که آب شرب شهروندان استان گیلان از نظر کیفیت مطابق استانداردهای ملی آب شرب ایران است و همزمان و همراه با این آزمونها در شرکت آب و فاضلاب، مراکز بهداشت استان نیز با انجام آزمون های مذکور امر نظارت بر کیفیت آب شرب را به عهده دارند.

سپس سیده ضحی حجازی مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای گیلان ادامه داد: کنترل شرایط بهداشتی و مطلوب آب شرب شهروندان استان گیلان، با انجام مرتب آزمون های تخصصی با تواتر زمانی و مکانی مشخص در آزمایشگاه مرجع مرکز استان که دارای گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ است و سایر آزمایشگاه در سطح شهرستان ها انجام می پذیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پایش کیفی از حوزه آبریز تا نقطه مصرف شامل منابع تأمین سطحی و زیرزمینی، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع انجام می گیرد و با توجه به بهره برداری از سد آیت الله بهجت و کیفیت بالا و بسیار مطلوب و گوارایی آب آن، تأمین کامل آب خام ورودی به تصفیه خانه بزرگ به جای رودخانه سفیدرود منجر به افزایش کیفیت آب شرب شهرهای رشت، انزلی، خمام، آستانه اشرفیه ، کیاشهر، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، کومله و شلمان شده است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای گیلان اظهار داشت: وجود دستگاه های مهم، ارزشمند و تخصصی از جمله دستگاه گاز کروماتوگرافی گازی جهت شناسایی ریزآلاینده های معدنی و آلی به منظور پایش تهدیدهای حیاتی از نقاط قوت آزمایشگاه مرجع می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین یادآور شد: از مرداد ماه سال ۹۶ با راه اندازی سامانه ۲۴ ساعته ارتباطات مردمی ۱۲۲، کلیه تماس های مرتبط با قطعی آب و یا نارضایتی از کیفیت آب در اسرع وقت پیگیری و جهت رفع آن اقدام مناسب انجام می گیرد و هر شب عملیات تخلیه رسوبات احتمالی در شبکه توزیع آب توسط واحد شستشوی شبانه، بصورت مرتب و با برنامه مدون انجام می شود که این امر منجر به افزایش کیفیت آب می گردد.

Share