قاسم نژاد در جمع احزاب سیاسی:

کارکرد احزاب صرفا به انتخابات وابسته نیست | شعار ما به عقب برنمی‌گردیم باید سرلوحه کار باشد

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها این است که با احزاب و گروه های سیاسی جهت اداره بهتر کشور نشستهای مشترک داشته باشند، تصریح کرد: کارکرد احزاب صرفا به انتخابات وابسته نیست و این یک اشتباه محض است که به احزاب صرفا دیدگاه انتخاباتی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ‌محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن با بیگی نماینده حزب ندای ایرانیان در شهرستان فومن و تعدادی از اعضای این حزب دیدار کرد.

کارکرد احزاب صرفا به انتخابات وابسته نیست

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تاکید بر اینکه یکی از وظایف نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها این است که با احزاب و گروه های سیاسی جهت اداره بهتر کشور نشستهای مشترک داشته باشند، تصریح کرد: کارکرد احزاب صرفا به انتخابات وابسته نیست و این یک اشتباه محض است که به احزاب صرفا دیدگاه انتخاباتی داشته باشیم.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه احزاب باید نقش خود را در امور مختلف سیاسی و اجتماعی ایفا کنند، یادآور شد: پدیده هایی مثل اختلاس و فساد همواره بوده اما طی سالهای اخیر به دلیل توسعه فضای مجازی عیان شده است.

وی خواستار برنامه ریزی و گسترش مشارکت احزاب در فعالیتهای سیاسی شد و افزود: تاکنون کمتر مشاهده شده که احزاب برنامه های خود را درباره موضوعات مختلف ارائه کنند.

فرماندار فومن ادامه داد: انتظار این است که احزاب با تدوین برنامه مناسب و با برگزاری انواع همایشها، سمینارها و کارگاه ها نقش بیشتری در توسعه سیاسی کشور داشته باشند.

تقویت مطالبات اجتماعی از کارکرد احزاب است | شعار ما به عقب برنمی‌گردیم باید سرلوحه کار باشد

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه نباید بر این فرهنگ غلط که «احزاب صرفا کارکرد انتخاباتی و دولتی دارند» دامن زده شود، افزود: تقویت مطالبات اجتماعی یکی دیگر از کارکرد احزاب است و شعار ما به عقب برنمی‌گردیم باید سرلوحه کار باشد.

فرماندار فومن با بیان اینکه مطالبات مردم روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: تامین حقوق مسلم مردم با کارکرد صحیح احزاب امکان پذیر است.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه نباید راه را گم کنیم، متذکر شد: سیاست خارجی و اقتصاد یک کشور همواره به هم گره خورده است. در دولت اول آقای روحانی اتفاقات خوبی برای کشور رخ داد و سران کشورهای مختلف برای همکاری با ایران صف کشیده بودند اما دیوانه ای به نام ترامپ به خاطر عدم پایبندی به معاهدات بین المللی تمام معادلات را برهم زد.

فرماندار فومن با اشاره به برخی مخالفتهای داخلی نسبت به برجام اظهار کرد: با اعمال تحریمهای یکجانبه ترامپ علیه ایران برخی درحال القای این هستند که امضای برجام از ابتدا اشتباه بوده است.

دوران گذشته برهمه ما حامیان دولت سخت گذشت

وی با بیان اینکه دوران گذشته برهمه ما حامیان دولت سخت گذشت، افزود: در دولت تدبیر و امید استفاده از بانوان و جوانان در عرصه های مدیریتی بیشتر از هر دوره دیگری بوده است.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه نباید ناامید شویم، افزود: همه ما این نظام را دوست داریم چون برآمده از رای مردم است اما نیازمند برخی اصلاحات و تجدیدنظر در سیاستها هستیم.

فرماندار فومن با بیان اینکه برخی به دنبال القای ناامیدی و ناکارآمدی دولت هستند، افزود: در برگزاری باشکوه انتخابات احزاب نقش دارند و با تقویت احزاب می توانیم به مطالبات اجتماعی مردم نیز پاسخ مناسبی بدهیم.

دراین دیدار آقای بیگی و برخی دیگر از اعضای حزب ندای ایرانیان شاخه فومن به بیان دیدگاهها و مطالبات خود پرداخته و مسائلی همچون معیشت مردم، وضعیت اقتصادی، توجه به نقش احزاب و امور سیاسی و فرهنگی و… را مطرح نمودند.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با نماینده مجمع نیروهای خط امام در شهرستان فومن و اعضای این حزب سیاسی دیدار کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تاکید بر لزوم تداوم حمایت نیروهای حامی دولت از دولت مستقر یادآور شد: اگر آنهایی که مشی اصلاح طلبی و اعتدالی دارند کنار بکشند در آینده حامیان دولت از لحاظ روانی احساس امنیت نخواهند داشت.

انتخابات تنها یکی از کارکرد احزاب است

قاسم نژاد با بیان اینکه انتخابات تنها یکی از کارکرد احزاب است، گفت: نمیتوان حوزه فعالیت احزاب را صرفا به انتخابات خلاصه کرد.

فرماندار فومن با تاکید بر فعالیت همه جانبه و فراگیر احزاب تحت چارچوب قوانین گفت: احزاب سیاسی برای ظهور و بروز افکار خود در میان اجتماع به دنبال برگزاری همایش و سمینار باشند و افکار خود را در معرض قضاوت مردم قرار بدهند.

یکی از چالش‌های اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایی جزیره‌ای عمل کردن است

قاسم نژاد در ادامه از آمادگی فرمانداری برای کمک به فعالیت قانونی احزاب خبر داد و گفت: یکی از چالشهای اصلاح طلبی و اعتدالگرایی جزیره ای و جدا جدا عمل کردن است و امروز نیاز است که همه به یک فهم مشترک برسند.

وی با اشاره به تحقق برخی مطالبات مردم طی سالهای اخیر با تاکید بر لزوم پایبندی به شعار «ما به عقب برنمی گردیم» یادآور شد: نباید به راحتی بگذاریم که مطالباتی که با سختی به دست آمده و عده ای زیادی برای تحقق آن متحمل هزینه های فراوان شده اند به راحتی از دست برود.

ابراهیم زمانی نماینده مجمع نیروهای خط امام در شهرستان فومن نیز بر لزوم حمایت از دولت تاکید کرد و گفت: اگر بار دیگر انتخابات برگزار شود همین راه را ادامه داده و از مشی آقای روحانی حمایت می کنیم هرچند به نظر می رسد بدنه دولت همدل و همراه نیستند.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با امید اکبرزاده نماینده حزب مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان و تعدادی از اعضای این حزب در شهرستان فومن دیدار کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تاکید بر اینکه سروش اکبر زاده دبیر مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان از چهره های شناخته شده و مورد وثوق چهره های سیاسی است، اظهار کرد: احزاب واسط بین مردم و حاکمیت و پیگیر مطالبات جامعه هستند و این تفکر که احزاب صرفا به درد انتخابات می خورند باور غلطی است که باید کنار گذاشته شود زیرا به افرادی که معقدند نباید احزاب در کشور فعالیت داشته باشند کمک می کند.

خروجی احزاب باید تقویت مشارکت سیاسی مردم و افزایش مطالبات اجتماعی باشد

قاسم نژاد بر لزوم مطالبه گری احزاب در چهارچوب قوانین جاری کشور تاکید کرد و افزود: خروجی احزاب باید تقویت مشارکت سیاسی مردم و افزایش مطالبات اجتماعی باشد.

فرماندار فومن از برگزاری همایش های قانونی احزاب حمایت کرد و گفت: نیاز است حداقل سالی چند بار با حضور چهره های شاخص سیاسی و مسئولان در سطح شهرستان همایش برگزار شود.

وجود گرانی و مشکلات اقتصادی را انکار نمی‌کنیم اما باید دلیل آن را تحلیل کرد

وی با بیان اینکه ساده ترین راه مقابله و مخالفت با دولت طرح مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: وجود گرانی و مشکلات اقتصادی را انکار نمی کنیم اما باید دلیل آن را تحلیل کرد.

فرماندار فومن با بیان اینکه راحت ترین کار این است که برخی می گویند این دولت ناکارآمد است، افزود: باید دو دولت روحانی را با یکدیگر مقایسه کرد زیرا همین دولت طی دو سال اول خود در سایه تعامل با جهان موفق شد با بسیاری از کشورها مراودات تجاری و سیاسی داشته باشد.

قاسم نژاد خاطرنشان کرد: جهان با پدیده ای به نام ترامپ مواجه شده که به معاهدات بین المللی پایبند نیست و برجام را نقض کرده است و همه کشورها را نسبت به همکاری با ایران ترسانده است.

وی افزود: همانهایی که برجام را ترکمانچای می دانستند بابت خروج آمریکا از برجام مطالبه گری می کنند.

فرماندار فومن گسترش فضای مجازی را سبب عیان شدن فسادها عنوان کرد و گفت: در گذشته فسادها یا گفته نمی شد و یا اینکه لاپوشانی می‌شد کما اینکه در برخی سازمان ها در دوره گذشته شاهد تخلف چندهزار میلیاردی هستیم اما کمتر در مورد آن صحبت می شود.

قاسم نژاد با اشاره به رویکرد مخالفان دولت تصریح کرد: برخی به دنبال این بودند که به هرنحوی شده دولت را زمین بزنند و حتی برای اولین بار طرح عدم کفایت رئیس جمهوری را که تنها ۸ ماه از انتخاب او با رای ۲۴ میلیون نفر گذشته بود را مطرح کردند.

Share