ناگفته‌هایی از پرونده قتل میترا استاد که به تازگی مطرح شده است

چرا حکم قصاص نجفی در دیوان عالی کشور شکست؟+ توضیح وکیل نجفی

وکیل محمدعلی نجفی از ناگفته هایی در پرونده قتل میترا استاد خبر می دهد که باعث شد دیوان عالی کشور رای قصاص صادر شده را بشکند. به گفته گودرزی، تحقیقات درباره قتل میترا استاد دوباره آغاز خواهد شد و تیم های کارشناسی از نو درباره این رویداد تلخ اظهارنظر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی در پرونده قتل میترا استاد می گوید امروز دیوان عالی کشور در رای بسیار مهمی، ناگفته های بسیاری را در پرونده قتل میترا استاد بیان کرده و بر اساس آن، رای به نقض حکم قصاص داده است.

آنطور که این وکیل دادگستری می گوید، مسایلی که دیوان عالی کشور در نقض رای قصاص نجفی عنوان کرده، فراتر از نقص در تحقیقات است و باعث خواهد شد پرونده به سمت قتل شبه عمد برود.

در ادامه گفت‌وگوی کوتاه ما با این وکیل دادگستری را که حاضر نیست بیان کند چرا نجفی با وجود سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد و روز بعد دوباره بازداشت شد، می خوانید:

 

آقای گودرزی، نقض حکم نجفی به خاطر گذشتی بود که اولیای دم میترا استاد اعلام کردند یا موضوع چیز دیگری است؟

نه، شعبه دیوان عالی کشور فعلا به ما اجازه نداده است جزییات رایی را که صادر کرده است، بیان کنیم. اما در این حد است که اعلام کنیم رای را دیوان عالی کشور نقض کرده است و نقض تحقیقاتی گرفته است و پرونده به کارشناسی ارجاع شد.

 

پس دیوان دفاعیاتی که شما داشتید و بارها به شلیک ۹ گلوله و اثر غیرمستقیم گلوله ها در مرگ میترا استاد اشاره کردید، وارد دانسته است؟

بله، دیوان عالی کشور، دفاعیات را وارد تشخیص داده است. نقض تحقیقاتی برای ارجاع پرونده به تیم کارشناسی گرفته است. تفصیل بسیار زیادی دارد و جای صحبت فراوانی وجود دارد که فعلا امکان بیان ندارم.

 

دیوان عالی کشور فقط نقص تحقیق و ارجاع به کارشناسی را برای نقض رای عنوان کرده یا مسایل دیگری هم در رای دیوان عالی مطرح است؟

رای دیوان بسیار مهم است و فقط بحث ارجاع به کارشناس نیست، رای بسیار تعیین کننده است و فعلا نمی توانم موضوع را زیاد عنوان کنم.

 

در نقض رای قصاص، بحث حضور فرد سومی در صحنه قتل که گفته شده بود با خودروی هیوندای سفید از صحنه خارج شده، مطرح است؟

نه، اصلا موضوع این نیست. ارجاع به کارشناسی پذیرفته شده است و ارجاع به کارشناسی هم موضوع را به قتل شبه عمد می کشاند. پرونده را باید مجددا کارشناسی کنند.

 

آقای شهریاری سرپرست دادسرای ویژه قتل عمد بارها از دفاعیات شما به عنوان نشر اکاذیب یاد کرده و گفته است این حرفها به درد فضای مجازی می خورد. الان دوباره تحقیقات قرار است دنبال شود، چه اتفاقی می افتد؟

پرونده به تیم کارشناسی می رود. جوابیه ای هم به اظهارات آقای شهریاری، سرپرست محترم دادسرای ویژه قتل آماده کرده ام که به زودی منتشر خواهد شد.

Share