امام جمعه اسالم:

پدیده چادر خوابی، ماشین خوابی و زمین اجاره ای را به مسئولان تبریک عرض می کنیم

باقری با اشاره به ورود به ماه آخر تابستان و اوج فصل جابجایی مسکن گفت: متأسفانه گرانی افسار گسیخته قیمت و اجاره مسکن که هیچ نظارت و تعرفه ای بر آن وجود ندارد باعث شده است با پدیده های جدیدی مواجه شده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ایام دهه آخر ماه ذیحجه و بیان فضائل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار داشت: یکی از افتخارات ایشان ماجرای مباهله است که خداوند آن را وسیله احتجاج با اهل کتاب قرار داد و حضرت امیر(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر در این آیه به عالم شناسانده شده است.

باقری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت به دولت مردان به دیدار هیأت محترم دولت با رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: دولتمردان توصیه های رهبر معظم انقلاب را در ایام باقی مانده دولت تدبیر و امید به عنوان چراغ راه پیش روی خود قرار دهند و برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه چندین ماه است که در خطبه های نماز جمعه به بیان مسائل معیشتی و فرهنگی جامعه پرداخته ام که گاهی نیز باب میل برخی ها نبوده است خاطر نشان کرد: فرمایش رهبری مبنی بر اینکه مسائل اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است مهر تأییدی بر حرکت فکری ما در خطبه های نماز جمعه است.

خطیب جمعه اسالم ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شیخ الرئیس بوعلی سینا پزشک و دانشمند بزرگ ایرانی و تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی و تقدیر از زحمات آنان اذعان کرد: طبابت و پزشکی از مشاغلی است که همیشه در جامعه مورد نیاز است و طبق فرمایش امام صادق(ع) باید پزشک مورد اعتماد و بصیر باشد.

وی تصریح کرد: یقینا در این راه مشکلات و موانعی هم وجود دارد که برخی به مسئولان، برخی به مردم و برخی به خود پزشکان بر می گردد. باید امکانات لازم جهت ارائه خدمات پزشکی مطلوب توسط مسئولان فراهم شد و مردم نیز با رعایت فرهنگ صحیح استفاده از امکانات پزشکی گامی مهم در این راه بردارند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: پزشکان نیز باید رسالت خود و سوگند پزشکی خود را بر هر منفعت مادی و مالی مقدم بشمارند و به حریم خصوصی بیمار احترام بگذارند. گاهی شنیده می شوند پزشکان برای کسب درآمد بیشتر چندین نفر را همزمان معاینه می کنند و یا داروهای غیر ضروری تجویز می کنند. یا مطب پزشک کارتخوان ندارد، اینکه می گویند پزشکان هنوز آموزش استفاده از کارتخوان ندیده اند شبیه جوک سال است. پزشکان باید یار و یاور محرومان جامعه باشند.

باقری با اشاره به ورود به ماه آخر تابستان و اوج فصل جابجایی مسکن گفت: متأسفانه گرانی افسار گسیخته قیمت و اجاره مسکن که هیچ نظارت و تعرفه ای بر آن وجود ندارد باعث شده است با پدیده های جدیدی مواجه شده ایم. پدیده چادر خوابی، ماشین خوابی و زمین اجاره ای را به مسئولان تبریک عرض می کنیم.

وی در خاتمه گفت: مسئولی که دغدغه اش دمای کولر گازی اتاقش بوده و حاضر نباشد پوست لطیف آقازاده اش آفتاب سوخته بشود چگونه حال چادر خواب ها را درک می کند؟ آیا شهید رجایی ماشین لوکس سوار می شد؟ روح اشرافیگری برخی مسئولین اصلا پذیرفتنی نیست. با این اوضاع مسکن بهتر است درب وزارتخانه تان را گل بگیرید و ماله بکشید.

Share