معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

ورود بیش از ۳۱ هزار دانش آموز پایه اولی استان در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: همزمان با جشن شکوفه ها، ۳۱ هزار و ۷۵۹ دانش آموز پایه اولی در یک هزار و ۲۶۰ کلاس آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نرگس دستیار با اشاره با فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی گفت: جشن شکوفه ها (ویژه دانش آموزان پایه اول) روز یکشنبه ۳۱ شهریور در ۲ هزار و ۱۲۱ واحد آموزشی سراسر استان برگزار خواهد شد و قرار است مراسم نمادین آن در دبستان پسرانه شهید مصطفی خمینی بندر انزلی برگزار شود.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در قالب ستاد پروژه مهر در سال تحصیلی آینده تاکنون ۱۹۰ هزار و ۲۰۲ دانش آموز گیلانی در مقطع ابتدایی ثبت نام کرده اند که ۳۱ هزار و ۷۵۹ نفر در پایه اول ابتدایی سال تحصیلی را در یک هزار و ۲۶۰   کلاس درس آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت و حساسیت نقش دوره پیش دبستانی در موفقیت تحصیلی آینده دانش آموزان اظهار داشت: جشن غنچه ها نیز امسال با حضور حدود ۲۵۰۰۰ نوآموز پیش دبستانی در  ۲۰۰۰ کلاس پیش دبستانی روز ۳۱ شهریور ماه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

دستیار با توجه به تقارن ایام محرم با بازگشایی مدارس و جشن غنچه ها و شکوفه ها افزود: تمامی برنامه ها و مراسم ها با رویکرد آموزشی و پرورشی متناسب باارزش ها و فرهنگ ملی/ محلی و احترام به شعائر ماه محرم پیش بینی و اجرا می شود.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری خاطره انگیز جشن شکوفه ها و غنچه ها خاطرنشان کرد: صحنه آرایی مناسب، گل آرایی، اهداء گل، دعوت از مسئولان محلی، ائمه جمعه و خانواده شهدا از مهم ترین بخش های جشن غنچه ها و شکوفه ها به شمار می آید.

Share