ذاکری در گفتگو با دیارمیرزا: شهردار حرف جدیدی برای گفتن نداشت

نمی‌دانیم سرمایه‎گذار پارک آبی چه کسی است | تعارض بین آبنمای موزیکال با مزار شهدای گمنام

ذاکری با بیان اینکه ضرورتی ندارد لایحه پارک آبی با دو فوریت تصویب شود، افزود: نباید فقط به این بسنده کنیم چون فردی با ۱۲۰۰میلیارد سرمایه آمده به او اجازه دهیم هر طور می خواهد پروژه را پیش ببرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد پروژه پارک آبی گفت: در ابتدای جلسه شورا زمانی که بررسی این لایحه همراه با بقیه لوایح اعلام شد، بنده به رییس شورا اعلام کردم که پروژه پارک آبی نیاز به بررسی بیشتری دارد و این لایحه ای نیست که با دو فوریت در صحن شورا مطرح شود، زیرا مطالعات اجتماعی و شهرسازی می خواهد و هیچکدام از آنها انجام نشده است.

پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی را نمی‌توان در یک جلسه تصویب کرد

ذاکری در رابطه با دلایل خروجش از صحن نیز اظهار کرد: از نظر بنده شهردار حرف تازه‌ای در مورد این پروژه نداشت و ضرورتی نمی‌دیدم که به صحن بیاید. این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی لایحه ای نیست که در یک جلسه تصویب شود. درست مثل بحث سراوان است که ابتدا جانمایی انجام شد و بعد مطالعات صورت گرفت و سبب شد که توسعه شهر متوقف گردد.
این عضو شورا در ادامه به دیارمیرزا گفت: البته امکان دارد مطالعات صورت گیرد و جانمایی که برای پارک آبی در نظر گرفته شده بهترین نقطه باشد اما اگر بدون مطالعه فراخوان انجام شود و بعد در حین کار متوجه تضادهایی مانند قرار گرفتن جنب آرامستان، موزه دفاع مقدس و مرزبانی شوند قطعا پروژه موفقی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه دلیل خروج بنده از صحن شورا آبستراکسیون نبوده است، افزود: قرار بود جلسه از ساعت ۵ الی ۷ انجام گیرد و چون در مطب ۱۰ مریض منتظرم بودند و جلسه تا بعد از ساعت ۷ هم ادامه پیدا کرد برای همین مجبور شدم جلسه را ترک کنم.  اگر می خواستم آبستراکسیون کنم خیلی شفاف و راحت آن را اعلام می کردم.

نمی‌دانیم سرمایه‎گذار پارک آبی چه کسی است!

ذاکری با بیان اینکه نسخه‌ای از لایحه پروژه آبی برای مطالعه به اعضای شورا داده نشده، گفت : بنده خودم به خانم گل احضار که در واحد سرمایه گذاری هستند زنگ زدم و از ایشان خواستم مطالعات صورت گرفته را برایم ارسال کند.
وی ادامه داد: بسیار جالب است اسم سرمایه گذار را دوستان عمدا یا سهوا بخاطر نداشتند و بنده به عنوان عضو شورا مجبور شدم از طریق دیگر به اسم این فرد دست یابم و تا الان نمی دانم اهل کجا هستند؟ تنها اطلاعاتی که دارم این است که آقای شهردار این سرمایه گذار را آورده و هیچ اطلاعات جامعی از ایشان در دست نیست اما شنیدهای ما حکایت از این دارد که با چند عضو شورا ملاقات هایی داشته است.

ذاکری با بیان اینکه شهرداری زمین های دیگری نیز دارد، یادآور شد: در سراوان، پشت فرودگاه و برخی نقاط دیگر شهرداری می تواند زمین مناسبی را تهیه کند.

وجود تعارض بین آبنمای موزیکال با مزار شهدای گمنام در بوستان ملت رشت

وی با اشاره به اینکه شهردار اصرار دارد که شورا هرچه سریعتر این پروژه را تصویب کند، گفت: آقای شهردار می‌خواهد در حین کار به مشکلات این پروژه بپردازد که از نظر علمی درست نیست. مثل بوستان ملت که هزینه بسیاری برای احداث آبنمای موزیکال انجام شد و در ابتدا همجوار آن چیزی قرار نداشت اما بعد شهردار وقت آمد و محل تدفین شهدای گمنام را در آنجا جانمایی کرد که همین امر چون بدون مطالعات انجام شده بود سبب شده که شاهد تعارضاتی در آن نقطه شویم.

ذاکری ادامه داد: قطعا همجواری در مورد پارک آبی به این معنا نیست که دیوار مشترکی با آرامستان داشته باشد. عده ای برای تفریح می خواهند به پارک بیایند و عده ای هم عزادار هستند و هر دو طیف برای رفت و آمد از یک جاده مشترک باید استفاده کنند و قطعا سبب تعارضاتی می شود.

ذاکری با بیان اینکه ضرورتی ندارد این لایحه با دو فوریت تصویب شود، افزود: نباید فقط به این بسنده کنیم چون فردی با ۱۲۰۰میلیارد سرمایه آمده به او اجازه دهیم هر طور می خواهد پروژه را پیش ببرد. باید مطالعات درست و اصولی و بر اساس قانون انجام شود.

Share