عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

نرخ‌های متعدد ارزی فعالان اقتصادی را سرگردان کرده است|دولت مفهوم ارز شناور مورد نظر مجلس را درک نکرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر عدم توفیق دولت در ارائه ارز شناور گفت: سیاست‌های بی‌ثبات دولت در حوزه‌‌های اجرایی نظیر اعلام نرخ‌های متعدد ارزی تولیدکننده و صادرکننده ایرانی را دچار سرگردانی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سیدکاظم دلخوش اباتری با بیان اینکه مجلس برای برون رفت از نابه‌سامانی‌های ارزی خواستار ارائه نرخ ارز شناور توسط دولت بود اظهار داشت: دولت مفهوم ارز شناور مورد نظر مجلس را به خوبی درک نکرده و با اعلام نرخ‌های متعدد ارز فقط تولیدکننده و صادرکننده ایرانی را سرگردان کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های بی‌ثبات دولت که چالش‌های زیادی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده انتقاد کرد و ابراز داشت: اعلام نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، ارز نیمایی، ارز آزاد و نسخه‌هایی نظیر این نه تنها به حل و فصل مشکلات ارزی کشور ختم نشد بلکه فعالان اقتصادی را با مشکلات جدیدتری مواجه کرد.

دلخوش اباتری عدم وجود مشکل و نقصان در بحث قانونگذاری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مجلس تقریباً برای هر حوزه و بخشی قانون مختص همان را تدوین و تصویب کرده است اما مشکل اینجا است که بسیاری از قوانین مصوب شده قانونگذار در مرحله اجرا توسط مجریان امر به خوبی پیاده‌سازی نمی‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های اجرایی دولت در مسیر تحقق قوانین مصوب شده مجلس بعضاً اختلالاتی را ایجاد می‌کنند تصریح کرد: دود این اتفاقات و این دست از تناقضات در مسائل اجرایی فقط و فقط به چشم تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌رود و حوزه تولید و صادرات را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصویب معاهده اوراسیا در مجلس را گامی در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه و سایر کشورهای هم‌مرز این دو دانست و ابراز داشت: همکاری‌های اقتصادی ایران با روسیه، ترکیه و امثال این کشورها مطلوب است اما برای توسعه مراودات تجاری و بازرگانی باید تلاش بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی و تشویق صادرکنندگان به داشتن مشاوران حقوقی را ضروری خواند و گفت: کشورهایی که در مقابل ایران هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند بنابراین باید با استفاده بهینه از فرصت‌های موجود، مسیر توسعه همکاری اقتصادی با کشورهای دوست را هموار کنیم.

Share