مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد

نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور با هدف ارائه آموزش‌های اثربخش منجر به اشتغال در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسینی از راه‌اندازی نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در گیلان خبر داد و اظهار داشت: دهکده الگویی بوم‌گردی مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی با هدف ایجاد فرصت‌ اشتغال‌زایی برای روستاییان در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه دهکده الگویی بوم‌گردی ذکر شده، همگام با طرح تکاپو و بر اساس مفاد تفاهم‌نامه استانداری گیلان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این استان راه‌اندازی می‌شود گفت: ارائه آموزش‌های مثبت منجر به اشتغال از جمله اهداف راه‌اندازی این دهکده است.

حسینی خاطرنشان کرد: دهکده مذکور به عنوان نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با هدف ارائه آموزش‌های اثربخش منجر به اشتغال، همزمان با هفته دولت در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی استان گیلان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های این دهکده الگویی بوم‌گردی در گیلان افزود: در این دهکده علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان در حوزه‌‌های کشاورزی، گردشگری و روستایی، برنامه‌هایی نظیر احیای مشاغل بومی و کهن و رویدادها و جشنواره‌های بومی و محلی نیز برگزار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی در حمایت از مهارت‌آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آموزش منجر به اشتغال نیز جزو دیگر برنامه‌های قابل اجرا در دهکده الگویی بوم‌گردی گیلان است.

حسینی از ارائه آموزش‌های تلفیقی با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان در دهگده الگویی بوم‌گردی گیلان خبر داد و تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی و چندین برنامه دیگر نیز در این دهکده اجرا می‌شود.

وی افزود: در آیین افتتاحیه دهکده الگویی، برنامه‌های متنوعی نظیر نمایشگاه توانمندی‌های روستایی، عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی، جشنواره نوشیدنی‌های محلی، مسابقه ماهیگیری، نمایش اسب‌ سواری و لافند بازی و همچنین بازی نمادین چوگان برای نخستین بار در استان گیلان اجرا می‌شود.

حسینی به حضور مقامات کشوری و استانی در مراسم افتتاحیه اشاره کرد و گفت: آئین افتتاح دهکده الگویی بومگردی، هشتم شهریور ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی در کیلومتر ۵ جاده تهران، روبه‌روی پمپ بنزین برگزار می‌شود.

Share