پیام بازیگری ایتالیایی برای شاعر ایرانی

نامه سوفیا لورن با تاخیر ۵۰ ساله به دست احمدرضا احمدی رسید

فریدون مجلسی، نویسنده، مترجم و دیپلمات سابق، از نامه‌ای می‌گوید که سوفیا لورن برای احمدرضا احمدی نوشته است؛ پیام بازیگری ایتالیایی برای شاعر ایرانی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدرضا احمدی، شاعر سرشناس کشورمان، به‎تازگی نامه‌ای از سوفیا لورن، بازیگر ایتالیایی هالیوود دریافت کرده است.

فریدون مجلسی، نویسنده، مترجم و دیپلمات سابق، از نامه‌ای می‌گوید که سوفیا لورن برای احمدرضا احمدی نوشته است؛ پیام بازیگری ایتالیایی برای شاعر ایرانی.

بخشی از متن نوشته شده مجلسی به شرح زیر است: «دیروز که به دیدار احمدرضا احمدی رفتم، دیدم خیلی سر حال به نظر می‌رسد.

گفت راستش به خاطر نامه‌ای است که هر چند با نیم قرن تاخیر از سوفیا لورن دریافت کرده است!

گفتم قضیه چیست؟ گفت راستش در جوانی «هنرهای» سوفیا لورن را می‌ستودم و شیفتگی و ارادتی نسبت به ایشان داشتم و به شوهر مرحوم‌شان کارلوپونتی حسادت می‌کردم.

برخی از دوستان هم آگاه بودند. برای یکی از این دوستان که بازیگر سینما و هنرمند برجسته‌ای‌ است اخیرا در سفری کاری به ایتالیا دیداری با سوفیا لورن دست می‌دهد و او ضمن صحبت، شمه‌ای از ارادت باستانی شاعر ما برای سوفیا تعریف کرده بود. سوفیا که از شنیدن داستان رومانتیک و باستانی شاعری ایرانی در سرزمینی دیگر به هنرش به وجد آمده بود، نامه‌ای دوستانه به شاعر ما می‌نویسد و دریافت آن حال ایشان را خوش می‌کند.

البته ضمن اندوه از اینکه چرا این نامه با ۵۰ سال تاخیر به دستش رسیده است! به یاد شهریار افتادم که از زبان حال احمدرضا بگوید: «سوفیا از نامه‌ات شادم ولی حالا چرا/ بی‌وفا این زودتر می‌خواستی حالا چرا.»

Share