رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

افزایش ۶۸ درصدی میزان وقوع سرقت در گیلان|بیش از ۵ هزار سارق در گیلان دستگیر شدند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش ۶۸ درصدی وقوع سرقت در این استان خبر داد و گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۵ هزار و ۴۲۲ سارق در گیلان توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با بیان اینکه ۲۶ درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان سرقت‌های خرد است اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در ۵ ماه و ۲۲ روزه امسال آمار وقوع سرقت در استان گیلان به نسبت مدت مشابه سال گذشته چیزی حدود ۶۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان وضعیت این استان را از حیث جرم‌خیزی و پرونده‌های تشکیل شده مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در ۵ ماه و نیم نخست امسال نزدیک به ۱۲ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده در یگان‌های پلیس استان گیلان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

فلاح کریمی با بیان اینکه حدود ۷۶ درصد از سرقت‌های واقع شده در گیلان با استفاده از سامانه‌های نوین توسط پلیس کشف و اموال به مالباختگان برگشت داده شده است تصریح کرد: در سال ۹۷ نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ سارق در گیلان دستگیر شدند اما این آمار در سال ۹۸ به ۵ هزار و ۴۲۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

Share