مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

میزان تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد گیلان افزایش می‌یابد

مدیرکل کمیته امداد گیلان از برنامه آتی این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد از ۲۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان برای هر نفر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، عباس اهرابی اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد اعلام کرد و اظهار داشت: افزایش میزان وام اشتغال‌زایی به مددجویان از ۲۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان برای هر نفر از برنامه‌های ویژه کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان آمار اشتغال فراهم شده توسط این نهاد در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال‌زایی با صرف اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان توسط مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان به ثمر رسید که در ارتقاء سطح اقتصادی آنان تحول چشمگیری ایجاد می‌کند.

اهرابی از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کمیته امداد گیلان برای ایجاد ۷ هزار و ۵۳۰ طرح اشتغال‌زایی در استان با اعتباری بالغ بر ۲۲۲ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارها برای حمایت مؤثر از جامعه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

وی انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و سازمان فنی‌وحرفه‌‌ای جهت ارائه آموزش‌های کاربردی و مهارتی به مددجویان تحت پوشش این نهاد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بیمه تأمین اجتماعی هر مددجو در ازای به‌کارگیری آنان توسط کارفرمایان به مدت دو سال با مساعدت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان توجه به حل مشکلات محرومان را از رسالت‌های این نهاد حمایتی دانست و عنوان کرد: کمیته امداد بازوی توانمند دولت و نظام است و مستضعفان هم همواره پای نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هستند بنابراین حمایت همه‌جانبه از آنان هدف بزرگ کمیته امداد محسوب می‌شود.

وی آمار کودکان یتیم و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد گیلان و تعداد حامیان آنان را برشمرد و در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۶۳ یتیم با ۱۳ هزار و ۳۳۰ حامی و ۴ هزار و ۵۵۱ فرزند محسنین با ۶ هزار و ۲۴۵ حامی تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند.

اهرابی راه‌های کمک نیکوکاران و خیران به یتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان را برشمرد و گفت: کد *۸۸۷۷*۰۱۳#، مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و portal.mohsenin.ir و شماره تماس ۰۱۳۳۳۳۶۵۸۵۲ از جمله راه‌های ارتباطی بین کمیته امداد و نیکوکاران محسوب می‌شود.

Share