معاون عمرانی استانداری گیلان در جلسه شورای شهر انزلی:

میراث فرهنگی به چه چیز میدان انزلی افتخار می‌کند؟ | اگر قادر به احیا نیستید، اجازه دهد مردم آنرا احیا کنند

اکبری مقدم با بیان اینکه میراث فرهنگی به چه چیز میدان انزلی افتخار می کند؟، افزود: اگر میراث فرهنگی نمی تواند  بافت های فرسوده را احیا کند اجازه دهد مردم با همین وضعیت آنرا احیا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هشتاد و دومین جلسه عادی و علنی شورای شهر انزلی با حضور علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، معاونین فرماندار، جانشین نیروی انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان بندرانزلی، شهردار و اعضای شورا، با موضوع بررسی مشکلات شهری روز دوشنبه (۲۵ شهریور) در محل شورا برگزار شد.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه گفت: همه دستگاه های اجرایی برای توسعه و آبادانی شهر باید کمک کنند و در یک مسیر حرکت کنند.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی به چه چیز میدان انزلی افتخار می کند؟، افزود: اگر میراث فرهنگی نمی تواند  بافت های فرسوده را احیا کند اجازه دهد مردم با همین وضعیت آنرا احیا کنند.
اکبری مقدم افزود: گردشگران با تصور دیگری وارد مرکز اصلی گردشگری یعنی میدان انزلی می شوند وقتی  تصاویر ۵۰ سال گذشته انزلی را می بینند، مشتاقانه می‌خواهند آنرا ببیند ولی همینکه به میدان انزلی برسد از ورودشان به شهر انزلی پشیمان می شود.
معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: بناهایی در میدان انزلی وجود دارد که یا باید بازسازی و صیانت شود و بناهایی وجود دارد که ارزش میراثی ندارند که باید ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه مدیر میراث فرهنگی شهرستان باید پیش قدم باشد و کمک کند افزود: مدیر میراث فرهنگی شهرستان باید مدیران استان را قانع کند که این اتفاق باید در شهر بیفتد و باید دنبال راهکار بگردیم تا از بن بست خارج شویم و این انتظاری نیست که فقط از شهردار داشته باشیم که چرا شهر را درست نمی کند.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه پورقربان یکی از شهردارهای خوب و موفق استان است، اظهار کرد: وی در حوزه شهرداری توانسته با داشته یا نداشته به خوبی مجموعه شهرداری را مدیریت کند.
وی افزود: تحقق ۴۰ درصد بودجه در ۵ ماه اول سال در هیچ شهری اتفاق نیفتاده است و این نشان می دهد در پایان سال صد در صد بودجه تحقق خواهت یافت، این در حالی است که در اکثر شهرهای استان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه محقق می شود.

تبدیل سواحل گیلان به محل دفن زباله‎ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها و افراد صاحب نظر استفاده کنیم عنوان کرد: شهرداری برای اینکه موفق باشد باید کار آموزشی انجام دهد و آموزش‌ها را از سطح پایه و مدارس ابتدایی شروع کند که این مسئله باید بصورت هفتگی و مستمر اتفاق بیافتد.
اوسط اکبری مقدم اضافه کرد: متاسفانه نقاط زیادی از سواحل در استان گیلان تبدیل به محل دفن زباله‎ها شده است و انتظار داریم وقتی شهرداری‌ها از مردم به هر عنوانی پول دریافت می کنند، خدمات هم عرضه شود و باید کار فرهنگی انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهوری برای کارخانه کمپوست انزلی اعتبار دیده شده است و امیدوارم بعد از تخصیص بودجه، این کارخانه بصورت مدرن تر ادامه به کار دهد.
اکبری مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خواهش من از مدیر محترم میراث فرهنگی این است به شهرداری کمک کند و باید وضعیت ساختمان های خراب میدان انزلی تعیین تکلیف شود.

وی افزود: باید ساختمان های قدیمی که برای مردم خطر ساز هستند با همان بافت سنتی برای مردم احیا کنیم و من نزدیک ۴ ماه است که پیگیر نامه های شهردار انزلی در این خصوص بوده ام و بارها از طریق رئیس میراث استان این موضوع را پیگیری نموده ام.

Share