نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مطرح کرد:

مفسدان اقتصادی اعدام شوند | نظام نباید به کسانی که به مردم رحم نکرده‌اند، رحم کند

خجسته موافقت یا مخالفت خود را با اعدام مفسدان اقتصادی این‌طور بیان کرد: طالب اعدام مفسدان اقتصادی هستم. نظام نباید به کسانی که به مردم رحم نکرده‌اند، رحم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، امیر خجسته، نماینده همدان و نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به برگزاری علنی دادگاه مفسدان اقتصادی، گفت: برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی به صورت علنی خوب است. نباید چیز پنهانی داشته باشیم. مردم می‌فهمند و منتظر برخورد با مفاسد اقتصادی هستند.

او ادامه داد: برخورد با مفاسد اقتصادی باید از بالا شروع شود. در حال حاضر برخورد از بالا شروع شده است که البته باید از بالاتر آغاز شود. اگر برخورد با مفسدان اقتصادی از پله بالا آغاز شود، شاهد فسادزدایی از ریشه خواهیم بود. باید با هرکسی و با هر مقامی که فساد اقتصادی مرتکب شده برخورد کرد.

این نماینده مجلس گفت: آقای رئیسی ابتدا به سراغ مفسدان قوه قضاییه رفت و در روز اول با ۶۰ متخلف برخورد کرد که البته این برخوردها ادامه دارد. بعد از آن به سراغ دولت و مجلس رفت. با برخوردهایی که صورت گرفته امید بسیار خوبی در میان مردم ایجاد شده است. مردم در روستا و شهر امیدوار هستند. برخورد با مفسدان اقتصادی موجب شده در دل متخلفان رعب و وحشت ایجاد شود. پیش از این شاهد این برخورد نبودیم و روند خوبی در قوه قضاییه آغاز شده است. تا الان اعدام نداشته‌ایم که چند مورد هم باید اعدام شوند.

طالب اعدام مفسدان اقتصادی هستم

خجسته موافقت یا مخالفت خود را با اعدام مفسدان اقتصادی این‌طور بیان کرد: طالب اعدام مفسدان اقتصادی هستم. نظام نباید به کسانی که به مردم رحم نکرده‌اند، رحم کند. به کسی که هزاران میلیارد تومان غارت کرده است رحم کنیم و بگوییم برو در زندان استراحت کن و شرایط وی‌آی‌پی هم به او بدهیم که کیف کند. این افراد بیت‌المال را غارت کرده‌اند. امام علی(ع) می‌فرمایند: «زمانی که مسئولان حکومتی به بیت‌المال دستبرد زدند طوق ذلت بر گردنشان بیندازید و در شهر بچرخانید و همه ببینند تا برای دیگران درس عبرت شود.» امیدوارم کارهایی که آقای رئیسی شروع کرده استمرار پیدا کند و به نتیجه مطلوب برسد. هر کس در هر مقامی که باشد نباید با او رودربایستی کرد.

فشار سیاسی، علت وارد نشدن دستگاه‌های نظارتی به برخی تخلفات اقتصادی

او همچنین درباره تاثیر برخوردهای کنونی با مفسدان اقتصادی در خشک شدن ریشه‌های اصلی فساد گفت: اقداماتی که به تازگی در برخورد با مفسدان اقتصادی صورت می‌گیرد، آغاز راهی برای خشک شدن ریشه‌های اصلی فساد است. اگر دستگاه‌های نظارتی رصد کنند و قبل از اقدام مفسدان اقتصادی با آنها برخورد کنند، فساد سیستمی ایجاد نمی‌شود. دستگاه‌های نظارتی ما به خوبی عمل نکرده‌اند و زمانی که پیگیری می‌کنیم می‌بینیم به خاطر فشار سیاسی ورود نکرده‌اند.

برخی مسئولان بالادستی در دستگاه‌های نظارتی، مانع رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی هستند

او ادامه داد: بسیاری از خبرها و مستندات را دستگاه‌های نظارتی به من می‌دهند. در پرونده تخلفات گمرک بسیاری از مستندات را دستگاه‌های نظارتی به دست من دادند. زمانی که بررسی تخلفات اقتصادی به جای خوبی می‌رسد مسئولان بالادستی در دستگاه‌های نظارتی می‌گویند حرف نزنید و تا اینجا کافی است!

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: برخی اوقات دستگاه‌های نظارتی می‌گویند که ما معذور هستیم؛ یعنی تحت فشاریم. یکسری فشارهای سیاسی وارد می‌شود و برخی عنوان می‌کنند برخورد با این مفسد اقتصادی خط قرمز ماست. در حالی که این مورد خلاف است.

او در پایان یادآور شد: مدارک و مستندات تخلفات اقتصادی را دستگاه‌های نظارتی، مردم و دلسوزان نظام در اختیار بنده قرار می‌دهند.

Share