معرفی جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم، از مجموعه ۱۴ جزیره استان هرمزگان، از جذاب‌ترین نقاط توریستی ایران، با آوازه‌ای جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جزایر ناز قشم، از مجموعه ۱۴ جزیره استان هرمزگان، از جذاب‌ترین نقاط توریستی ایران، با آوازه‌ای جهانی است. این جزایر در ناحیه جنوب شرقی قشم قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از جاده ساحلی جنوبی به سمت اسکله ساحلی روستای سوزا بروید.

در گویش محلی در تور های قشم به این جزایر دو کَردَه می گویند اما شرایط جغرافیایی و اتفاقات خاص و زیبای این منطقه باعث نام رسمی جزایر ناز را به آن اختصاص دهند. جذر و مد عامل اصلی زیبایی این جزایر و دلیل نامگذاری آن‌هاست. در زمان مد سطح آب بالا و این جزایر در میان آب قرار می‌گیرند و شما می‌توانید در ساحل جنوبی قشم آنها را تماشا کنید.

به گزارش سفر باتو، درست زمانی که جذر اتفاق می افتد و سطح آب پایین می‌رود تفاوت این ساحل با سواحل دیگر آشکار می‌شود و درست مثل داستان‌های افسانه‌ای، یک راه شنی کم عرض و درخشان به طول ۱۰۰۰ متر و به نام تامبولو، ساحل زیر پای شما را به جزایر وسط آب وصل می‌کند و منظره‌ای رؤیایی پیش چشم شما به وجود می‌آورد. مسافران با پای پیاده از این راه به جزایر ناز رفته و از روی صخره ه ها که ۵ تا ۱۰ متر از آب بالاتر هستند و مساحتی در حدود ۳۰۰۰۰ متر مربع دارند منظره ساحل قشم، تنگه هرمز و جزیره لارک را تماشا می‌کنند. فاصله زمانی بین هر بار پایین رفتن آب ۶ ساعت است و چون این اتفاق به صورت مداوم تکرار می‌شود و جزایر توسط این راه شنی به ساحل وصل و دوباره از آن جدا می‌شوند، آن‌ها را جزایر ناز می‌نامند.

تفریحات در جزایر ناز قشم

لذت بردن از طبیعت

تفریح و سرگرمی در جزایر ناز همه سلیقه‌ها و هزینه‌ها را پاسخ می‌دهد. به عنوان مثال اگر طرفدار ارتباط با طبیعت و لذت بردن از زیبایی جادویی این جزایر هستید پیاده روی را انتخاب کنید. مسافران زیادی پیاده روی در این ساحل جذاب و دیدن صدف‌ها، بچه خرچنگها، آبزیان و گاها پرندگان مهاجر را به هر چیزی ترجیح می‌دهند و برای آرامش گرفتن و لذت بردن از سفر و رفع خستگی، با پای برهنه در شن‌های خیس و نرم ساحل قدم می‌زنند و حسی شبیه راه رفتن روی آب را تجربه می‌کنند. بدون شک عکاسی از این مناظر تکرار نشدنی را در برنامه تفریحی خود بگنجانید. هم لذت می‌برید و هم این منظره شگفت انگیز را ثبت می‌کنید. عده‌ای نیز ماهیگیری و آرامش تمرکز کردن در محیطی بکر و طبیعی را انتخاب می‌کنند بنابراین اگر شما نیز از علاقه مندان به ماهیگیری هستید در سفر به جزایر ناز قشم، وسایل ماهیگیری را همراه خود ببرید.

 آفرود سواری:

اگر طرفدار هیجان و ماجراجویی در سفر هستید، حتماً سراغ آفرود سواری در جزایر ناز قشم را تجربه کنید. آفرود سواری در این منطقه بسیار متفاوت از سایر مناطق کشور است زیرا با قرارگیری در منطقه آزاد قشم، می‌توانید انواع خودروهای لوکس و اسپرت و خارجی را کرایه کنید و آفرودی متفاوت با بهترین خودروهای دنیا را تجربه کنید.

تجربه متفاوت اسب سواری و شترسواری در ساحل

برای یک تجربه لذت بخش و به یادماندنی از ساحل زیبای جزایر ناز قشم، می‌توانید شتر و اسب کرایه کنید و سواری در شن‌های نرم و خیس و لذت از منظره غروب آفتاب را در خاطرات سفر خود ثبت کنید.

ورزش‌های هوایی پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری

طبیعت خاص و بی نظیر جزایر ناز باعث شده تفریحات خاصی هم در این منطقه شکل بگیرد. تفریحاتی که تکرار نشدنی و به یادماندنی خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید با شرکت در جشنواره نمایش‌های هوای جزایر ناز قشم یا کرایه وسایل، بر فراز آبهای خلیج فارس پرواز کنید و منظره بکر و دیدنی جزایر ناز را از بالا در ذهن و دوربین خود ثبت کنید. باد و بستر مناسب منطقه و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم موجب شده ورزش‌های هوایی در این منطقه طرفداران زیادی داشته باشد.
اگر پرواز با پاراگلایدر و چتر و … را بلد نیستید اصلاً نگران نباشید، در ساحل چادرهایی برای اجاره وسایل و مربیانی برای کمک و آموزش هستند و شما می‌توانید با خیال راحت تفریح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 تفریحات آبی

در جزایر ناز قشم می‌توانید در مناظر مرجانی زیر آب غواصی کنید، قایق سوار شوید و یا با جت اسکی هیجان و ماجراجویی متفاوتی داشته باشید.

زمان مناسب برای بازدید

با توجه به گرما و رطوبت بالای منطقه قشم، بهتر است پاییز و زمستان را برای سفر به جزایر ناز قشم انتخاب کنید. اگر در زمستان به این منطقه بروید می‌توانید شانس دیدن پرندگان مهاجر را نیز داشته باشید. اما اوایل بهار تا اواسط اردیبهشت نیز زمان مناسبی برای بازدید از این منطقه است.

امکانات جزایر ناز قشم

روی سطح جزایر ناز به جز آثار باقی مانده از ساختمانهایی مسقف که مکانی برای استراحت ماهیگیران بوده هیچ امکانات رفاهی و خدماتی وجود ندارد. فقط دست فروشانی هستند که آب آشامیدنی و صنایع دستی و … را می‌فروشند. اما امکانات رفاهی ساده‌ای مانند سرویس بهداشتی، برق و … در نزدیکی پارکینگ برای توریست‌ها تأمین شده است.

Share