مزایای آینه کاری و شیشه لاکوبل رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه آینه کاری منزل به شیوه های مدرنی اجرا می شود. استفاده از خاصیت بازتاب نور آینه در فضاهای داخلی خانه، باعث می شود فضاهای مورد استفاده بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امروزه طراحان دکوراسیون داخلی  برای آینه کاری فضاها بیشتر از آینه رنگی استفاده می نمایند. این نوع آینه ها با ایجاد تللو رنگی در کنار بازتاب رنگی تصاویر جلوه ای زیبا  ایجاد می‌کنند. محبوبترین آینه های رنگی به کار رفته در دکوراسیون شامل: آینه طلایی، آینه برنز، آینه شامپاینی (مسی)، آینه دودی، آینه مشکی، آینه آبی، آینه سفید، آینه سبز و آینه بنفش می‌شود. این آینه‌ها در طرح‌های مختلفی مانند آینه‌ تراش، انگروینگ آینه (حکاکی روی آینه)، آینه پتینه (کهنه‌کاری یا آینه آنتیک)، آینه کریستال، آینه هندسی، آینه‌ گل و بوته، آینه دکوراتیو، آینه ونیزی و آینه طرح دار اجرا می‌گردند.

آینه کاری مدرن

امروزه آینه کاری منزل به شیوه های مدرنی اجرا می شود. استفاده از خاصیت بازتاب نور آینه در فضاهای داخلی خانه، باعث می شود فضاهای مورد استفاده بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود. همین امر باعث گردیده طراحان دکوراسیون داخلی از شیوه‌های متفاوتی در هنر آینه‌کاری استفاده می نمایند. این آینه‌ها بر روی انواع سطوح مانند دیوارها، سقف‌ها، مبلمان، درب‌ها و … اجرا می‌شود که باعث ایجاد فضایی لوکس و لاکچری در دکوراسیون داخلی منزل می‌گردد.

آینه کاری با استفاده از آینه‌های شیشه‌ای و آینه‌های فلزی اجرا می‌شود که نوع فلزی آن به دلیل خش پذیری از استقبال کمتری برخوردار است. آینه‌های به کار رفته در آینه کاری دکوراسیون داخلی بیشتر از نوع آینه‌های تخت می‌باشد. آینه تخت نسبت به آینه‌های دیگر مانند آینه‌های کروی، آینه‌های محدب و آینه‌های کاو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آینه کاری برنز

هنر دکوراسیون در عصر حاضر با استفاده از المان های قدیمی اقدام به ایجاد عناصر بصری جذابی در دکوراسیون داخلی نموده است. استفاده از آینه برنز در دکوراسیون داخلی یکی از آن المان هاست. آینه برنز با ایجاد یک ظاهر لوکس و جذاب باعث بزرگتر و دلبازتر شدن فضا می‌شود و علاوه بر آن قابلیت مچ شدن با هر طرح و دیزاینی را نیز دارا می باشد. رنگ برنز نیز مانند رنگ طلایی یکی از رنگ های متالیک است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. رنگ های متالیک با ایجاد فضاهای فاخر و لوکس قابلیت های بسیاری برای استفاده در دکوراسیون داخلی دارند.

کاربرد رنگ برنز در دکوراسیون داخلی

رنگ برنز در کنار رنگ نقره ای و طلایی به عنوان رنگ های متالیک شناخته می‌شوند که به رنگ های  کلاسیک و آنتیک نیز معروف هستند. این رنگ ها قابلیت بسیاری در نقش پذیری در دکوراسیون دارد. رنگ برنز علاوه بر جلوه خاصی که دارد ظاهر متجملانه و لوکسی را به خاطر آنتیک بودن تداعی می کند. استفاده از رنگ برنز نه تنها در آینه های دکوراتیو که در سایر المان های دکور نیز می‌تواند باعث جذابیت فضا شود. رنگ برنز رنگی مابین قهوه ای و طلایی است که می تواند با این دو ترکیب جذابی را ایجاد نماید.

شیشه رنگی

شیشه رنگی به عنوان یک عنصر جذاب در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود که به دلیل رفلکس نور و بازتاب تصاویر قابلیت‌های زیادی در بزرگتر و دلبازتر جلوه دادن فضاهای داخلی دارد. طراحان دکور در دکوراسیون مدرن به جای استفاده از شیشه‌های رنگی سنتی از شیشه‌های رنگی جدید که در بازار با نام لاکوبل شناخته می‌شود استفاده می‌نمایند. این شیشه‌ها اولین بار توسط شرکت AGC GLASS بلژیک با نام لاکوبل وارد بازار شد و از آن به بعد به این نام معروف گردید.

 لاکوبل در حقیقت یک مفهوم تجاری در صنعت شیشه است که اشاره به شیشه‌ای دارد که طی فرآیندی رنگی شده است سپس این رنگ توسط لایه ای از لمینت محافظت می‌شود. این لایه لمینت باعث عدم فروریزی شیشه در اثر شکستن می‌شود. شیشه لاکوبل در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و به دو شکل مات و شفاف به بازار عرضه می‌شود. از شیشه‌های مختلفی در طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود. مهمترین آنها شیشه لاکوبل رنگی است.

مزیت شیشه لاکوبل رنگی

شیشه‌های لاکوبل با قابلیت نصب آسان در هر فضایی، توانایی ایجاد تغییر در سطح وسیع را دارد. این شیشه‌ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، سایش و واکنش شیمیایی رنگ آن با غلظت ۲۰ درصد به گزینه ای مناسب برای استفاده در هر فضا و مکانی که تصورش را بکنید تبدیل شده است. این شیشه‌ها در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود که شما می‌توانید با توجه به نقش کاربردی فضای مورد نظر رنگی متناسب با آن فضا را انتخاب نمایید. ایجاد تنوع و زیبایی در فضا با استفاده از شیشه‌های رنگی لاکوبل به آسانی میسر می‌شود. ظاهری شیک و مدرن به فضا می‌دهد.

شیشه لاکوبل سکوریت شده

شیشه لاکوبل سکوریت شده با مقاومت در برابر ضربه تا ۷ برابر شیشه‌های معمولی، شیشه‌های مناسبی برای استفاده در آشپزخانه‌ها و فضاهای پر رفت و آمد است. لاکویل سکوریت شدن دارای توان خمش بالایی است به همین علت مناسب تر از سایر شیشه رنگی‌ها برای استفاده در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. این شیشه‌ها اصطلاحا نشکن هستند اما در اثر ضربات شدید ممکن است خرد شوند، خرد شدن آنها برخلاف شیشه معمولی که تیز و برنده در ابعاد بزرگ می‌شکند به گونه ای است که به دانه‌های ریزی با لبه‌های صاف تبدیل می‌شوند. این دانه‌ها آسیبی برای افراد ایجاد نمی‌کند و به آسانی قابل جمع شدن است.

گروه وی گلس (vglass) همواره بر آن است که با در اختیار گرفتن کادری مجرب و کارآزموده بهترین و با کیفیت ترین محصولات را بشما هم میهنان عزیز تقدیم نماید.

راه های ارتباطی با صنایع شیشه وی گلس

آدرس: دلاوران، تکاوران شمالی،  سی متری دوم شرقی، شماره تماس: ۰۹۱۲۶۰۴۹۲۰۸

Share