فرماندار آستانه اشرفیه خبرداد:

مرگ یک مسافر در منطقه شنا ممنوع ساحل انبارسر بندرکیاشهر

فرماندار آستانه اشرفیه از مرگ یک مسافر در منطقه شنا ممنوع و خطر آفرین ساحل انبارسر ( خارج از طرح سالمسازی دریا ) بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رحیم حیدری اظهار داشت: شنا در منطقه ممنوعه و شرایط توفانی و آشنا نبودن به منطقه از مهمترین عوامل مرگ این مرد۳۱ ساله بوده است.

وی زمان حادثه را عصر روز  جمعه اعلام و اضافه کرد: این شهرستان با  داشتن ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی همه ساله در ایام فصل تابستان پذیرای بسیاری از مسافرین و گردشگران است.

به گفته حیدری امسال بر اساس مصوبات و دستوالعمل  ساماندهی سواحل کشور و با تشکیل کمیته های ۹ گانه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان، تعداد سه طرح سالمسازی دریا در مناطق پل چوبی بندرکیاشهر، انبارسر و عسگرآباد راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در هر یک از این طرح حدود ۵۰ نفر از عوامل امداد و نجات، انتظامی، هلال احمر و… مستقر شده اند، ضمن آنکه تعداد ۲۰ نقطه خطر آفرین نیز در سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان شناسایی شد.

حیدری با بیان اینکه با نصب هشدار در مناطق خطر آفرین و شنا ممنوع از مسافرین و گردشگران خواسته شده تا از شنا کردن در این مناطق خودداری کنند افزود: انتظار می رود کلیه مسافران و عموم مردم این هشدارها را جدی بگیرند و از شنا در نقاط خطر آفرین و ممنوعه خودداری کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده است.

Share