صدراعظم آلمان تأکید کرد:

مرکل: تنها راه کاهش تنش در خاورمیانه بازگشت به برجام است

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن در برلین می گوید تنها راه کاهش تنش در منطقه خاورمیانه بازگشت به برجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید تنها راه کاهش تنش در منطقه خاورمیانه بازگشت به برجام است.

صدراعظم آلمان در دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن در برلین گفت: «ما بر این باوریم که توافقی که مانع دستیابی ایران به توانایی هسته ای نظامی می شود پایه و اساسی است که باید به آن برگردیم.»

مرکل افزود: «با این حال فهرست بلند بالایی از مشکلات دیگر از سوی ایران وجود دارد که برنامه موشک های بالستیک و نقش این کشور در سوریه از جمله این موضوعات است.»

آنگلا مرکل در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در روزهای گذشته تنش ها در منطقه افزایش پیدا کرده است و آلمان همواره از کاهش تنش و راه حل های درازمدت به عنوان راهکارهایی که تنها از روند سیاسی قابل دستیابی است حمایت می کند.»

صدراعظم آلمان در مورد توقف صادرات سلاح به عربستان گفت: «در حال حاضر من عاملی که باعث تغییر موضع دولت آلمان در این مورد شود مشاهده نمی کنم.»

برلین موضع خود درباره فروش سلاح به عربستان را به تحولات جنگ در یمن مشروط کرده است. صدراعظم آلمان تاکید کرد که تحولات یمن نشان می دهد که باید به دنبال «راه حل سیاسی» برای حل بحران این کشور بود.

عربستان از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون رهبری یک ائتلاف نظامی برای مقابله با نیروهای حوثی یمن را برعهده دارد.

تنش در منطقه خاورمیانه از روز شنبه و به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان افزایش یافته است. نیروهای حوثی یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند اما آمریکا از ایران به عنوان مسئول این حمله یاد کرده است.

Share