زارع: این مرکز می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد

مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گیلان افتتاح شد+ تصاویر

زارع اظهار داشت: مرکز نوآوری صنایع خلاق به عنوان یکی از مراکزی که مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است به عنوان پایلوت برای استان های کشور می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در مراسم افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان با محوریت علم و فناوری جدید فقط برای توسعه اشتغال تاسیس شده اند، افزود: این مراکز برای توسعه کلان هر جامعه و کشوری نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، اسناد بالادستی و نگاه دولت تدبیر و امید به همه استان ها کوشش شده تا حمایت‌های خاصی از مجموعه پارک های علم و فناوری انجام شود، خاطر نشان کرد: با تقویت و ترغیب جوانان برای نیل به مسیر خلاقیت و نوآوری نه تنها زمینه اشتغال بلکه تسهیل زندگی مردم نیز فراهم می شود.

زارع اظهار داشت: این مرکز نوآوری به عنوان یکی از مراکزی که مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است به عنوان پایلوت برای استان های کشور می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: این مراکز به دنبال جذب ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری های افراد و عرضه یک محصول به بازار بر مبنای دانش و پژوهش هستند.

وی افزود: یکی از خصوصیت های شرکت‌های دانش بنیان ارتقاء رفاه اجتماعی در کنار تولید و اشتغال با سرمایه مادی کم همراه با خلاقیت است.

گفتنی است مرکز نوآوری صنایع خلاق متشکل از یک یا چند تیم نوآور است که با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی محصولات جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت با هم همکاری می‌کنند.

هدف این مراکز ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.

مراکز نوآوری شامل تیم‌هایی از افراد و معمولاً سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند.

وظیفه مراکز نوآوری، پیشرو بودن و ریسک کردن راه‌حل‌های جدید برای مشتریان، تست کسب و کار مدل‌های جدید و ارزیابی فناوری‌های جدید است تا بتواند سهم بازار یک شرکت را ارتقا دهد.

ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش، حمایت از طرح‌های پژوهشگران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان، ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی محصولات، ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت، تأمین سرمایه‌های مادی و معنوی و گسترش فناوری، ایجاد بستر تجاری‌سازی در زمینه‌های مختلف و کمک به شکل‌گیری و حیات شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف برجسته این مراکز است.

Share