با ۱۰۳ رای مخالف؛

مجلس با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کرد

نمایندگان با ۶۹ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس در مورد شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان طراح این طرح، گفت: مشروعیت نمایندگان به رای مردم است، مردم باید بتوانند بر نمایندگان نظارت کرده و مطالبه گری داشته باشند.

وی ادامه داد: مطالبه گری مردم از نمایندگان زمانی ممکن است که مردم اطلاعات کافی در مورد نمایندگان داشته باشند. در حال حاضر مردم نسبت به حضور و غیاب نمایندگان، شرکت نمایندگان در رای گیری ها و کیفیت رای نمایندگان اطلاع ندارند چون طبق آیین نامه داخلی مجلس رای نمایندگان مخفی است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: طبق این طرح سامانه ای ایجاد خواهد شد تا رسانه ها و آحاد مردم بتوانند بر عملکرد مردم نظارت کرده و متناسب با این عملکرد مطالبه گری کنند.

ذوالنور اظهار داشت: گاهی هزاران ساعت روی یک طرح یا لایحه کار می شود اما به دلیل عدم توجه نمایندگان آن طرح یا لایحه تصویب نمی شود.

در ادامه جلسه، شهروز برزگر نماینده سلماس در مخالفت با این طرح گفت: این طرح با توجه به مشکلات اقتصادی روز از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

همچنین فاطمه ذوالقدر در موافقت با این طرح،گفت: این طرحی برای حضور و غیاب نمایندگان است.

در پایان نمایندگان با ۶۹ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

Share