حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان

لاریجانی نامزد انتخابات مجلس نمی شود|مجلس آینده دست هر جناحی باشد معجزه‌ای رخ نمی‌دهد

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: مجلس دست هر جناحی بیفتد فرقی نمی کند چون نتیجه‌اش همین مجلس دهم می‌شود به عبارت دیگر مجلس آینده عملکرد بهتری از مجلس دهم نخواهد داشت چون سیستم و قوانین مدیریت کلان کشور ناقص و دارای ایرادات اساسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همین طور که کم کم توجه جامعه به انتخابات اسفندماه جلب می شود، گروه های سیاسی هم برای برپا کردن گام به گام کمپین انتخاباتی خود اقدام می کنند.

شعار وحدت و همگرایی این روزها ورد زبان اصولگرا و اصلاح طلب است اما به نظر می رسد آنها از حرف تا عمل فاصله بسیار در پیش دارند.

با حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره چرایی بروز برخی اختلاف نظرها در جریان اصولگرا گفتگو کردیم.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با حسن بیادی را در ادامه بخوانید.

****

*آرایش فضای سیاسی انتخابات کم کم شکل و قالب خود را پیدا می کند و افرادی همچون آقای جلیلی دیگر در جلسات شورای وحدت حاضر نمی شوند فلذا با این تفاسیر، به نظر شما شورای وحدت مرجعیت و مرکزیت خود را در جریان اصولگرایی از دست می دهد؟

– هر فعالیت سیاسی و اجتماعی که در کشور صورت می‌پذیرد باید در جهت رشد و تعالی نظام باشد و در این مسیر از هر تفرقه و دودستگی و خودخواهی باید پرهیز شود بنابراین در این راستا هر گروه و حزبی می تواند برای انتخابات فعالیت و کار کند و شورای وحدت و دیگر گروههای سیاسی در هر جناحی نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما نقد و اعتراض ما به تمامیت خواهی بعضی از باندها‌ است که با صحنه سازی ادعا می کنند مرجع وحدت در جریان اصولگرایی هستند و اینکه شورای وحدت و یا هر جبهه‌ و گروه سیاسی دیگر  بگویند از طرف همه گروه های اصولگرا نمایندگی دارند، این حرف خام و غلطی است که نتجه‌این تفکر انحرافی در انتخاباتهای گذشته با دخالت گروهی ضعیف مانند « جمنا»کاملا مشهود میباشد. حداقل وقتی در جلسات فراجناحی جامعه روحانیت و یا دیگر احزاب و گروههای همسو شرکت می کنم و با جلساتی با بزرگان جنحهای مختلف داشته‌ام مشخص می شود این ادعا صحت ندارد.

*به نظر می رسد شورای وحدت عزم خود را جزم کرده که علی لاریجانی رئیس مجلس آینده نشود، آیا این اتفاق می افتد؟

– در تفکر و سپهر سیاسی گروه هایی که نقش مردم را حذف کرده اند توهم در قدرت موج می زند به همین دلیل بدون عبرت از نتایج گذشته‌ به راه غلط خود ادامه می دهند اگرچه خسارات بی تدبیری آنان را مردم مظلوم پرداخت می کنند . از طرفی معتقدم با توجه به عدم مدیریت صحیح در مجلس دهم آقای لاریجانی نامزد انتخابات مجلس نمی شود.

*شما انتخابات را چند قطبی می بینید؟

-به رغم آنکه همواره رهبر معظم انقلاب همه را از دوقطبی کردن فضای انتخابات انذار دادند متأسفانه باندهای متصل به قدرت و ثروت فضای انتخابات را به دوقطبی بودن سوق خواهند داد.

*به نظر شما اکثریت کرسی های مجلس آینده دست کدام جریان خواهد بود اصولگرایان یا اصلاح طلبان؟

– مجلس دست هر جناحی بیفتد فرقی نمی کند چون نتیجه‌اش همین مجلس دهم می‌شود به عبارت دیگر مجلس آینده عملکرد بهتری از مجلس دهم نخواهد داشت چون سیستم و قوانین مدیریت کلان کشور ناقص و دارای ایرادات اساسی است  و انتخابات هم تابعی از این سیستم معیوب میباشد بنابراین معجزه‌ای رخ نخواهد افتاد مگر آنکه مجلس آینده بخواهد این وضع را اصلاح کند همانطور که میدانید این نوع انتخاب و بدون نظارت و قدرت و نقش احزاب خاصیت و نقش ملی نخواهد داشت  و بیشتر به مجالس محلی شبیه خواهد بود در اینصورت هم فرقی نمیکند رئیسش چه کسی بشود آقای لاریجانی باشد یا کسی دیگر بالاخره در مواقع حساس مجلس فرمایشی و مصلحتی خواهد بود.

Share