جعفرزاده ایمن آبادی: دولت نماینده ویژه‌ای در زمینه برنج و چای تعیین کند

قبح استفاده از چای و برنج وارداتی در دستگاه‌های دولتی شکسته شده است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه قبح استفاده از چای و برنج وارداتی در دستگاه‌های دولتی شکسته شده است، گفت: در پادگان‌ها و مراکز نظامی کماکان از برنج وارداتی استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات چای در فصل برداشت، گفت: متاسفانه در زمینه محصولات کشاورزی مانند چای و برنج که مشابه آن در داخل کشور به میزان کافی تولید می‌شود واردات با ارز دولتی صورت می‌گیرد.

پادگان‌ها و مراکز نظامی کماکان از برنج وارداتی استفاده می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبح استفاده از چای و برنج وارداتی در دستگاه‌های دولتی شکسته شده است، تصریح کرد: از واحدهای نظامی و انتظامی، پادگان‌های ارتش و سپاه در خواست داشتیم که از برنج و چای وارداتی استفاده نکنند اما کماکان شاهد هستیم که این روند ادامه دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دستگاه‌های دولتی شاهد هستیم که از چای خارجی استفاده می‌شود، ادامه داد: اگر خود دستگاه‌های دولتی قواعد را رعایت نکنند و در مسیر رفاه حال کشاورزان گام بر ندارند نمی‌توانیم انتظاری از دلالان و قاچاقچیان داشته باشیم.

چای سنواتی به عنوان کود مورد استفاده قرار می‌گیرد

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه دولت برای تقویت جایگاه کشاورزی بر روی واردات محصولات کشاورزی مانند چای و برنج نظارت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از نیاز کشور در انبارهای چای ایرانی وجود دارد که تحت عنوان چای سنواتی از آن به جای کود استفاده می‌کنند.

دولت نماینده ویژه‌ای در زمینه برنج و چای تعیین کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در استان گیلان و مازندران انبارهای بسیار بزرگ چندین ساله چای وجود دارد، خاطر نشان کرد: دولت در زمینه واردات برنج و چای باید با استفاده از قانون اساسی نماینده ویژه اختیار کند، این نماینده می‌تواند تصمیماتی داشته باشد و برنج کاران و چای کاران را از وضعیت کنونی نجات دهد.

Share