معاون وزیر راه شهرسازی در سفر به رشت:

قاطعانه تضمین می‌کنیم که مجریان طرح‌های بازآفرینی شهری به اصل پول و سود خود برسند

سیدمحمد پژمان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران باید مردم را ترغیب کنند تا در کنار هم، با منافع مشترک و حمایت و نظارت دولت نوسازی واحدهای مسکونی شتاب گیرد، گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران از هر طرح اقتصادی که منجر به ارتقای زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شود حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به‌منظور بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری و دیدار با مسئولان استانی به گیلان سفر کرده است در جمع مدیران و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی این استان گفت: سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران باید مردم را ترغیب کنند تا در کنار ھم، با منافع مشترک و حمایت و نظارت دولت نوسازی واحدھای مسکونی شتاب گیرد.

وی، تغییر و تحولات اقتصادی و نوسان قیمت‌ها و عدم التزام به زمانبندی اجرای پروژه‌ها را از مهم‌ترین آسیب‌ھای بازآفرینی و بزرگترین آفت اجرای این برنامه خواند و گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران از ھر طرح اقتصادی که منجر به ارتقای زندگی ساکنان بافت‌ھای فرسوده و ناکارآمد شود حمایت می کند.

پژمان با تاکید بر انتخاب مجریان امین برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری عنوان کرد: قاطعانه تضمین می‌کنیم که مجریان به اصل پول و سود خود برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این سفر با استاندار گیلان دیدار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد را از دغدغه‌های بزرگ مقامات کشوری عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری از توانایی مردم در نوسازی محلات هدف بازآفرینی بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: در بازآفرینی شهری راه‌حل‌های محلی بیشتر کار ساز است و باید با اعتمادسازی، مردم را برای تغییر وضعیتشان حساس کرد تا در این زمینه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ابراز امیدواری کرد، با تفویض اختیارات بازآفرینی شهری به مراکز استان‌ها، مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد افزایش یابد.

پژمان سپس در جمع فرماندار و شهرداران شهرستان رشت حاضر شد و شهرداران را زمامداران شهرها خواند و افزود: تمامی شهرداران باید در فکر رونق اقتصادی شهر خود باشند و بر فعالیت‌هایی که منجر به اشتغال و درآمدزایی است، اصرار بورزند.

وی بیان کرد: رونق شهرها و میزان درآمد مردم مکمل یکدیگرند؛ یعنی هر چه رونق اقتصادی و اشتغال در شهرها بیشتر باشد مردم نیز در حمایت از طرح‌های ملی و باز آفرینی شهری مشارکت بیشتری خواهند داشت. بنابراین شهرداران و مسئولان باید با توسعه امکانات و رفاه شهری، مسافران را مجبور به توقف در شهر کنند و بدین‌ترتیب گردش مالی در شهر را رونق بخشند.

Share