آیت الله فلاحتی در جلسه ستاد امر به معروف گیلان:

فساد و منکر تنها بی‌حجابی و بدحجابی نیست | مسئولان، ضعف‌ها را به همدیگر گوشزد کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظارت باید در تمام دستگاه ها باشد، خاطرنشان کرد: فساد و منکر تنها بی حجابی و بدحجابی نیست و نباید بعضی از افراد برای خود فضای امنی در بعضی از نهادها ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله فلاحتی امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: تاکنون آنچه درباره طرح ناظر یک توسط نیروی انتظامی و با حمایت سپاه در کشور انجام شده، سبب خرسندی و امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال انجام وظیفه هستیم و هر کسی که در انجام ماموریت به وظیفه خود عمل کند به موفقیت می رسد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برگزاری برنامه های با نشاط و شاد در جامعه مهم است، تصریح کرد: مسئولان مربوطه با برگزاری ورزش های بومی و منطقه ای نشاط در جامعه را مدیریت کنند البته این شادی ها نیازمند مدیریت متولیان فرهنگی جامعه است.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: همه باید متوجه شوند مسئولان جامعه مخالف شادی نیستند بلکه می خواهیم این روند را تصحیح کنیم و برنامه هایی که به اجرا در می آید به شادی لطمه وارد نکند.

وی با اشاره به اینکه تکثر در هیات های مذهبی بسیار خوب است، بیان کرد: می طلبد سازمان های مسئول بر هیات های مذهبی نظارت داشته باشند زیرا دشمن به دنبال ورود موهومات به زندگی مذهبی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نجابت مردم گیلان را یک ظرفیت توصیف کرد و گفت: مردم از سخنان منطقی و عاقلانه استقبال می کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر نظارت بر هیات های مذهبی گیلان، اظهار کرد: می خواهیم شورای عالی هیات های مذهبی استان تشکیل شود بنابراین می طلبد آیین نامه این شورا تدوین شود.

وی به تلاش دشمن در ایجاد آشفتگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی پرتویی از نهضت حسینی(ع) است بنابراین نمی توانیم در هیات های مذهبی از انقلاب سخن نگوییم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظارت باید در تمام دستگاه ها باشد، خاطرنشان کرد: فساد و منکر تنها بی حجابی و بدحجابی نیست و نباید بعضی از افراد برای خود فضای امنی در بعضی از نهادها ایجاد کنند.

آیت الله فلاحتی، خواستار برخورد با گلوگاه های هنجارشکنان در عرصه فساد شد و اظهار کرد: تمام مردم باید بدانند می توانند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و دستگاه های متولی از آنها حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نهادهای دولتی باید ضعف ها را به همدیگر گوشزد کنند، بیان کرد: دشمن به دنبال استفاده از ضعف ها در دستگاه های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ورود عالمانه، عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه صدا و سیما در فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و تصریح کرد: مسائل باید طوری بیان شود که مردم رنجیده خاطر نشوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ۳۵ درصد از ولنگاران فرهنگی خود نیز آن را نمی خواهند، یادآور شد: اگر افراد مذکور بدانند عفاف، متانت و عفت عزت آور است به دنبال آن می روند.

وی، خواستار وحدت رویه در هیات های مذهبی شد و اظهار کرد: تشکیل اجتماع بزرگ عاشورا توسط هیات های مذهبی جدی گرفته شود.

Share