قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت خبر داد:

فروش داروهای غیراستاندارد بنگلادشی با برچسب برند | ضرورت نظارت بر بازار‌های سیاه دارویی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به فروش داروهای غیراستاندارد بنگلادشی با برچسب برند از مردم خواست تا کالاهای سلامت محور خود را فقط از مبادی رسمی تهیه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی در رابطه با ضرورت نظارت بر بازار‌های سیاه دارویی، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به خصوص در حوزه دارو حرکتی ملی است و ابتدا حاکمیت باید بپذیرد که قاچاق کالا‌های سلامت محور بسیار خطرناک بوده و  با جان مردم سرو کار دارد، سپس برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی کند.

فروش داروهای غیراستاندارد با برچسب برند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فروش داروهای غیراستاندارد با برچسب برند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌ها و آمارهایی که در اختیار داریم، بسیاری از داروهای برندی که در بازارهای سیاه دارویی به ویژه در ناصرخسرو به فروش می‌رسند، داروهای غیراستانداردی است که از کشور‌هایی چون بنگلادش وارد شده و سپس برچسب آن تغییر کرده و به عنوان داروی برند به فروش می‌رسد که متاسفانه مردم هم اعتماد کرده و تهیه می‌کنند.

مردم کالاهای سلامت محور را فقط از مبادی رسمی تهیه کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به مردم، تصریح کرد: کالاهای سلامت محور با کالاهای دیگر بسیار متفاوت است و حتما باید از مبادی رسمی و قانونی خریداری شود چرا که داروهای غیر استاندارد نه تنها در بهبودی بیماران تاثیری نخواهد داشت بلکه مضر و آسیب رسان نیز هستند.

رونق بازار سیاه ناصرخسرو در سایه خلاء نظارتی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در خصوص رونق بازار‌های سیاه دارویی، خاطرنشان کرد: رونق بازار‌های قاچاق دارو و جولان دارو فروش‌های غیرقانونی در بازار سیاه ناصرخسرو در سایه خلاء نظارتی اتفاق می‌افتد چرا که سیستم جامعی برای نظارت و مبارزه با قاچاق کالا از جمله دارو نداریم

Share