آیت الله فلاحتی در یادواره شهدای روحانی شرق گیلان:

فرهنگ شهادت عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد | روحانیت خود را فدای دین کرد تا اسلام باقی بماند

نماینده ولی فقیه در گیلان شهادت را وسیله ای برای تعالی انسان عنوان کرد و گفت: فرهنگ جهاد و شهادت عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در یادواره شهدای روحانی شرق گیلان در مسجد امام علی(ع) «ملاامیر» رودسر اظهار کرد: ملت ایران براساس اعتقادی که برگرفته از قرآن عزیز است حرکت می کند.

وی، شهدا را زنده و دارای حیات طیبه عنوان کرد و افزود: شهدا نظاره گر زندگی انسان ها در دنیای مادی هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال شهید را با دیگر انسان ها مقایسه نمی کند، تصریح کرد: زمانی که مردم ما در غربت به سر می بردند آیات قرآن زنده کننده دل ها بود و براین اساس شهیدان در جنگ تحمیلی آیات جهاد و شهادت را برای ملت ایران زنده کردند.

آیت الله فلاحتی، آیات الهی را نویدبخش حیات معنوی برای جوانان دانست و بیان کرد: این تفکر که شهید جاوید است، حیات طیبه دارد و احیاکننده محسوب می شود همچنان در گوش قدرت های سلطه گر طنین انداز است‌.

وی به عزت رسیدن ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرهنگ جهاد و شهادت عزت را برای مردم ما به ارمغان آورده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهادت وسیله ای برای تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: شهادت مبنای تفکر اسلامی است و شهید روبه رشد حرکت می کند.

آیت الله فلاحتی، بهترین هدیه خدا برای انسان را مدال شهادت ذکر کرد و یادآور شد: هیچ مدالی برای انسان در دنیا و آخرت مانند شهادت نیست.

وی با بیان اینکه ملت ایران با مقاومت در برابر استکبار جهانی ایستاده است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جنگ نرم بود و امروز در نبرد نرم قرار داریم و این جنگ به مراتب خطرناک تر از جنگ سخت است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: دفاع مقدس در نسل معاصر آن قدر تاثیرگذار بوده که شهادت را مدالی ارزشمند برای خود می داند و در فراسوی مرزها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) می رود.

آیت الله فلاحتی، شهید را ناظر وجه الله دانست و تصریح کرد: تنها پیامبران الهی می توانند به وجه الله نظر کنند و شهید به این مقام می رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ رسانه ای و شبکه های اجتماعی به خانه های مردم رسوخ کرده است، بیان کرد: دشمن به دلیل عمیق بودن آموزه های اسلام نمی تواند به اهداف خود برسد.

امام جمعه رشت به جانفشانی روحانیت در حفظ اسلام اشاره کرد و گفت: در طول یک هزار سال گذشته روحانیت در جبهه های مختلف خود را سپر بلای دین کرده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به بعثت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) در دنیای معاصر، خاطرنشان کرد: عالمان دین در عرصه جهاد و مبارزه میدانی هیچ وقت آرام نبودند و برای باقی ماندن اسلام خون دل ها خوردند.

وی به ورود حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به قوه قضائیه اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با آمدن آقای رئیسی ریشه مفاسد آقازاده ها کنده شود تا مردم بدانند خط قرمز نظام اسلامی خدا، قرآن و رهبری است.

عکس: ابوالفضل شکری

Share