همزمان با هفته دولت؛

عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سرداران شهید شهرستان شفت آغاز شد

همزمان با سومین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سرداران شهید شهرستان شفت با حضور معاون امور عمرانی استانداری گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با سومین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سرداران شهید شهرستان شفت با حضور معاون امور عمرانی استانداری گیلان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شفت از نعمت آب شرب برخوردارند، گفت: در قالب مجتمع آبرسانی سرداران شهید شفت به ۲۳ روستای فاقد آب شرب این شهرستان آبرسانی می شود.

رنج ور با اشاره به اینکه در مجموع جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در ۵۴ روستای شهرستان های شفت، فومن و رشت تحت پوشش این مجتمع آبرسانی قرار خواهند گرفت، افزود: برای تحقق این امر ۱۰ حلقه چاه، ۲ باب مخزن، ایستگاه پمپاژ، اتاقک کلرزنی، ساختمان دیزل ژنراتور و ۶۵۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا می شود.

وی شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان شفت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را ۷۱.۰۵ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد؛ با بهره برداری از مجتمع آبرسانی سرداران شهید شفت، این شاخص افزایش یابد.

مدیرعامل آبفار گیلان با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به ۲ روستای صیقلان و سالک معلم، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: بیش از یکهزار نفر از مزایای این طرح بهره مند شدند.

فرماندار شفت نیز در سخنانی با تقدیر از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در خصوص آبرسانی به روستاهای این شهرستان افزود: از سال ۹۴ تاکنون شاهد رشد چشمگیری در حوزه آب شرب روستایی شهرستان شفت بوده ایم.

محمد رضا محسنی گفت: در سال ۹۴ شاخص بهره مندی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم ۶۴ درصد بود که تا هفته دولت امسال به ۷۱.۰۵ درصد رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان هم با اشاره به افتتاح ۱۰۲۶ طرح عمرانی و تولیدی در استان به مناسبت هفته دولت؛ اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۱۵۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

علی اکبر اوسط مقدم، با اشاره به مشکلاتی که در آبرسانی به روستاهای گیلان وجود دارد؛ خواستار توجه ویژه به رفع تنش آبی روستاهای استان شد.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی مناسب رسانه ها از خدمات دولت، گفت: رسانه ها با نقد سازنده و همگام و همدل با دولت برای رفع کاستی ها و مشکلات تلاش کنند.

Share