انتقادات تند و تیز فرزند آیت الله طالقانی

عده‌ای از همان اول آقای طالقانی را خاری در چشم‌ خود می‌دیدند | آقا در قلب مردم ایران است

۱۹ شهریور چهلمین سالروز رحلت آیت‌الله‌ طالقانی است. به‌ همین دلیل با مهدی‌ طالقانی فرزند ایشان این‌باره با او گفت‌وگو کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی طالقانی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین گفت: چهلمین سالروز آیت‌الله در شرایطی رسید که از همان اول انقلاب با پدر رفتارهای خوبی صورت نمی‌گرفت. حتی دوستان ما شنیده بودند که بعضی از افراد سر مزار پدر گفته بودند «از دست این هم راحت شدیم». در واقع عده‌ای که خودشان را انقلابی معرفی می‌کردند اما سابقه مبارزه نداشتند، پدر را مزاحمی برای اهداف خود می‌دیدند.

این چهره ادامه داد: واقعاً نمی‌دانم چرا عده‌ای از همان اول آقای طالقانی را خاری در چشم‌ خود می‌دیدند و خلاء او در انقلاب و نظام را اتفاق خوبی می‌دانستند. البته آنها آن روزها جرات مخالفت علنی با آقا را نداشتند و حتی پس از ۴۰ سال هم جرات نمی‌کنند درباره ایشان حرفی بزنند. به هر حال می‌دانند که آقا در قلب مردم ایران است و اگر چیزی بگویند، با واکنش شدید مردم روبه‌رو خواهند شد.

مهدی طالقانی با اشاره به بازگشت عکس آیت‌الله به خیابان طالقانی گفت: اشتباه بزرگی مرتکب شده و عکس آقا را پاک کرده بودند که ما به عنوان خانواده ایشان نه تنها ناراحت نشدیم خیلی هم راضی و خوشحال بودیم، چون نه ما و نه مرحوم پدر دنبال این برنامه‌ها نبودیم. ناراحتی‌مان از این بود که به جای عکس آقا عکس شامپو را برای تبلیغ کشیده بودند که کار بسیار زشتی بود. من اعتراض کردم و حتی همان‌طور که چند ماه پیش به شما گفتم قصد داشتم از آقای حناچی بخواهم اسم آقا را هم از خیابان طالقانی بردارند. البته شهرداری اشتباهش را جبران کرد و طرحی از چهره آقا دوباره در آن محل کشید. هرچند مایلم طرح جدید را هم تغییر دهند و عکس موجه‌تری را به جایش ترسیم کنند.

Share