دبیر کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد:

عدالت لازم برای دریافت مالیات از پزشکان هنوز وجود ندارد | وکلا و مهندسان هم باید کارتخوان نصب کنند

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با تأکید بر لزوم تصویب لایحه جامع مالیاتی در کشور گفت: به غیر از پزشکان، وکلا و جامعه مهندسان نیز باید دستگاه کارتخوان را در دفاتر خود نصب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، منوچهر جمالی با تأکید بر اینکه شفافیت مالیاتی در کشور بدون تصویب لایحه جامع مالیاتی تحقق پیدا نمی‌کند اظهار داشت: جامعه پزشکان از نصب کارتخوان در مطب‌ها حمایت می‌کنند اما به طور کلی روند دریافت مالیات در جامعه باید به گونه‌ای باشد که حقی از کسی تضییع نشود.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه عدالت لازم برای دریافت مالیات از پزشکان هنوز وجود ندارد عنوان کرد: بازنگری در فرآیند دریافت مالیات و نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکی لازم است و در این کمیسیون نیز بحث‌هایی در این مورد انجام شد اما طرحی هنوز برای آن پیشنهاد نشده است.

جمالی پرداخت مالیات توسط گروه‌های مختلف بخش خصوصی و شفافیت مالیاتی را به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به اعتقاد بنده نه تنها جامعه پزشکان که البته هیچ وقت با امر پرداخت مالیات مشکلی نداشته‌اند تمام قشرهای دیگر بخش خصوصی مانند جامعه وکلا و مهندسان نیز باید کارتخوان را نصب کنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس وجود برخی تفاوت‌ها و تعارضات در طرح شفافیت مالیاتی پزشکان قبل و بعد از اجرا را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: به علت این تفاوت‌ها در تدوین و اجرای طرح، بسیاری از پزشکان اظهار نگرانی کردند و امیدواریم مشکلات و ضعف‌های آن با کمک مجلس و دستگاه‌های ذیربط حل شود.

وی از پرداخت مالیات توسط پزشکانی که در شهرستان‌ها مستقر هستند سخن گفت و اظهار داشت: در مراکز استان‌ها، برخی کلانشهرها و شهر بزرگ تهران تعدادی از پزشکان هستند که همچنان از بیماران مراجعه‌کننده به مطب نه بیمه قبول می‌کنند و نه دفترچه به همین دلیل مشکلات بسیار زیادی در این حوزه پیش می‌آید.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس به سخت‌گیری برخی از پزشکان برای قبول نصب کارتخوان در مطب‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از پزشکان عمومی و حتی پزشکان متخصص برای پرداخت اجاره مطب خود و سایر هزینه‌ها دچار مشکل هستند و همه آن‌ها درآمد سرشار و بالایی ندارند.

جمالی با تأکید بر اینکه برای دریافت مالیات و برقراری عدالت مالیاتی باید سازوکار جدیدی جهت دریافت این عوارض از پزشکانی که درآمدهای نجومی دارند طراحی و تدوین شود افزود: همه را با یک دید نباید نگاه کنیم بلکه لازم است از تمام افراد و قشرها به فراخور درآمدی که کسب می‌کنند مالیات مورد نظر دریافت شود.

Share