وداع با عضو ثابت محافل فرهنگی گیلان

طبیب فرهنگ گیلان در سن ٩۵ سالگی درگذشت

محمدعلی فائق از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان و صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «گیلان ما» در سن ٩۵ سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی فائق از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان و صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «گیلان ما» در سن ٩۵ سالگی درگذشت.

محمدعلی فائق، زاده تیرماه ١٣٠٣ خورشیدی در کوچه حاجی یعقوب واقع در محله کهن صیقلان رشت، اگرچه از سال ١٣٣۴ به لباس سفید و بی غبار طبابت مزین شد اما هیچ‌گاه در دفاع از حقوق مسلم انسانی بی‌غلیان نبود و هماره در دفاع از فرهنگ سرزمین خویش بی‌تاب و پرالتهاب بود.

وی پس از گذر سالیان طبابت – که به گفته ادیبان این سرزمین نه تنها هیچ‌گاه چشم بر جیب و دست کسی ندوخت بلکه همه وقت خویش را وقف مردم بی‌بضاعت کرد – با فصلنامه‌ای ٧٠ ساله و انجمن فرهنگی ٢۵ ساله با قامتی برای علم و انسانیت خم کرده، با عصایی چوبین و شکوهی برآمده از سال‌ها درست‌کوشی و پیوسته‌کوشی همگام با مفاخر استان، عضو ثابت محافل فرهنگی گیلان بود.

متن پیام فیروز فاضلی به شرح ذیل است:

«بازگشت همه بسوی اوست»

در آوردگاه حق و باطل، بار دیگر روایتگری صادق از این عرصه آسمانی شد و اینک نامی نیک و سرمایه‌های بسیار انسانی و فرهنگی از وی به‌جای ماند.

خبر ناگوار درگذشت دکتر «محمدعلی فائق» کام فعالان عرصه فرهنگ، به ویژه اهالی رسانه استان را تلخ کرد. فرهیخته‌ای تأثیرگذار که عمری در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به هموطنان خود تلاش نمود؛ اندیشمندی فاضل که سال‌ها باید بگذرد تا همانندی چون او به منصه ظهور برسد.

بنده ضمن اعلام همدردی با بازماندگان وی، بدین‌وسیله فقدان این طبیب دلسوز و نامی فرهنگ گیلان را به اصحاب فرهنگ و رسانه استان تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان شکیبایی و طول عمر با عزت مسألت می‌نمایم.

روحش شاد، یادش گرامی باد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

شایان ذکر است؛ چندی پیش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به‌همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، با حضور در منزل مرحوم فائق، ضمن عیادت از وی، لوح سپاس محمدباقر نوبخت «معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور» به‌مناسبت روز خبرنگار را به این پیشکسوت مطبوعات گیلان اهدا کردند.

Share