پس از نشست مشترک با رئیس شورا تصمیم گیری شد

شهردار رشت لایحه اصلاح بند مربوط به اضافه کاری پرسنل را به شورا می‌برد

نشست شورای اداری شهرداری رشت که غروب چهارشنبه ششم شهریور ماه ۹۸ با حضور اسماعیل حاجی پور برگزار شد، به تصمیم‌گیری برای رفع یک مشکل در زمینه اضافه کاری پرسنل و کارکنان این شهرداری منتهی گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای اداری شهرداری رشت که غروب چهارشنبه ششم شهریور ماه ۹۸ با حضور اسماعیل حاجی پور برگزار شد، به تصمیم‌گیری برای رفع یک مشکل در زمینه اضافه کاری پرسنل و کارکنان این شهرداری منتهی گردید.

این نشست ستادی که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهرداری رشت و با حضور رئیس شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد، با یک تصمیم‌ گیری برای تعیین تکلیف موضوع اضافه کاری پرسنل و کارکنان شهرداری رشت همراه بود.

شهردار رشت در این نشست پیشنهاد کرد تا با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی برای ایجاد انگیزه کاری هر چه بیشتر برای کارکنان و پرسنل شهرداری راهکارهایی اندیشیده شود تا میانگین متوسط اضافه کاری در قانون بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت مورد بازنگری قرار گیرد.

دکتر ناصر حاج محمدی در این جلسه تاکید نمود که مصوبه شورای اسلامی شهر رشت در این زمینه، دست شهرداری را برای تغییر روش کنونی بسته است.

شهردار رشت گفت: اگر قرار باشد تغییری در این روش ایجاد شود باید بند مربوط به اضافه کاری پرسنل شهرداری در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری رشت اصلاح شده و تغییر یابد.

سپس اسماعیل حاجی پور هم گفت: شورای شهر رشت واقعاً می خواهد که این مشکل مرتفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه تاکید کرد: من با هر گونه اقدامی که در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای پرسنل باشد موافقم اما باید مدیران در تعیین اضافه کار یا مواردی امثال آن عدالت را بین کارکنان و پرسنل شهرداری رعایت کنند.

در پایان پس از بحث و بررسی در زمینه موضوع مطرح شده به وسیله شهردار رشت با نظر مساعد رئیس شورای شهر مقرر شد، شهرداری رشت در اسرع وقت لایحه اصلاح و تغییر بند مربوط به اضافه کاری پرسنل شهرداری در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ را تهیه و تقدیم شورای شهر نماید.

پرداخت اضافه کاری پرسنل شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورا انجام می شود

گفتنی است پیش  از این در نشست غیر رسمی شورای اسلامی شهر رشت که با حضور رئیس و پنج عضو شورا، شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهرداری برگزار شد، دکتر ناصر حاج محمدی در سخنانی روشن و صریح در باره دو موضوع مهم این روزهای شهرداری رشت توضیح داد.

شهردار رشت در این نشست اظهار داشت: شهرداری بر اساس بودجه و دستورالعمل بودجه مصوب شورا باید هزینه کند. ما که نیامدیم سر خود اضافه کاریها را کم یا اضافه کنیم. اگر قبلاً این کار صورت گرفته، خلاف بوده و من نمی خواهم خلاف کنم.

دکتر ناصر حاج محمدی در توضیح این مطلب، بیان داشت: طبق بودجه مصوب شورا متوسط میانگین اضافه کار کل نیروی انسانی شهرداری ۱۱۰ ساعت اعلام شده به علاوه تعطیل کاری که مثلاً اگر ما بخواهیم به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه به همه ۱۷۵ ساعت اضافه کار بدهیم، تفاوت ۱۷۵ ساعت با ۱۱۰ ساعت مصوب شورا ۶۵ ساعت می شود که اگر ضرب در دو هزار نیروی کار شهرداری شود و ضرب در مبلغ ریالی اضافه کاری عددی بالای دو میلیارد تومان خواهد شد که باید در ماه پرداخت شود و این کار در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد صورت گرفته و ۱۴۰ ساعت اضافه کاری پرداخت شده که درست نبوده چون مطابق ضابطه نیست.

شهردار رشت افزود: چون ما دنبال ضابطه مند کردن مجموعه شهرداری هستیم یا باید بودجه سال ۹۸ اصلاح شود و یا آن بند که مربوط به همین موضوع هست مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حتی اگر بخواهیم همان ۱۴۰ ساعت اضافه کار سال گذشته را پرداخت کنیم ما به تفاوت آن با متوسط ۱۱۰ ساعت ۳۰ ساعت می شود که با ضرب در دو هزار نیروی انسانی ۶۰ هزار ساعت می شود، که باز هم خلاف بودجه است. بنابراین من هم با شما در این زمینه موافقم که باید تکلیف این وضعیت مشخص شود.

Share