وزیر راه و شهرسازی

سامانه ملی املاک و اسکان در کلانشهرها و شهرهای بزرگ راه‌اندازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان در کلانشهرها و شهرهای بزرگ تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۸ پایانه سیستمی اطلاعات به سامانه املاک متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد اسلامی اظهار کرد: سامانه ملی املاک و اسکان با یک تغییر رویکرد و با استفاده از دیتا ماینیگ به صورت یکپارچه راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در این سامانه از اطلاعات شهرداری ها، صدور پروانه ساختمانی و پایان کار که الکترونیکی است، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اطلاعات اداره ثبت و سیستم ردیابی معاملات مسکن، وزارت نیرو در بحث انشعابات واحدهای مسکونی و… در مجموع ۸ پایانه سیستمی اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان نقش به سزایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۸ پایانه سیستمی برای پایتخت و شهرهای بزرگ صادق است، گفت: در خیلی از شهرها این مسئله صادق نیست چراکه ۱دور پروانه های ساختمانی و پایان کار به صورت دستی صورت می گیرد و نمی توان اینها را به یک سامانه متصل کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کار دشوار و سختی است و نخواستن یا تعلل در آن تعریف نمی شود.

اسلامی بیان کرد: تا پایان امسال سامانه ملی املاک و اسکان برای کلانشهرها و شهرهای بزرگ راه اندازی خواهد شد.

Share