با برتری برابر رقبا:

سارا بهمنیار فینالیست لیگ جهانی کاراته شد

سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی موفق شد به دیدار نهایی پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان صعود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست هیات کاراته استان گیلان اظهار داشت: در پنجمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کارانه وان که در ژاپن جریان دارد، سارا بهمنیار ملی پوش شایسته گیلانی با برتری برابر رقبای خود به دیدار نهایی و فینال راه یافت.

آریامن قویدل افزود: بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم این مسابقات شرکت کرده که در اولین مبارزه خود با نتیجه سه بر صفر برابر جلنا پنهار از کرواسی به برتری رسید و در بازی دوم نیز موفق شد با نتیحه هشت بر صفر مادوری پوانسن از مالزی را شکست دهد.

وی ادامه داد: این کاراته کار شایسته گیلانی در سومین مبارزه خود رو در روی آیاکا تادانو کاراته کار قدرتمند ژاپنی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه چهار بر سه این حریفش را مغلوب کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

وی بیان کرد: بهمنیار در مرحله چهارم لیگ جهانی کاراته وان، مقابل باخرینیسو باباروا از ازبکستان قرار گرفت که در نهایت توانست این حریفش را مغلوب و به نیمه نهایی راه یابد که در این مرحله برابر پونگ کو از چین تایپه قرار گرفت که این حریفش را نیز با نتیجه پنج بر صفر شکست داد.

سرپرست هیات کاراته گیلان خاطرنشان کرد: سارا بهمنیار برای کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ، امروز  باید رو در روی الکساندر رچیا از فرانسه قرار گیرد.

پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان از جمعه گذشته با حضور ۶۴۹ کاراته کار از ۷۹ کشور در شهر توکیو ژاپن آغاز شده و کاراته کاران حاضر در این دوره از رقات ها به مدت سه روز با هم رقابت می کنند.

سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد، در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود. وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

Share