امام جمعه آستارا مطرح کرد:

زوال آمریکا و نابودی اسرائیل نزدیک است | باید در مقابل پررویی اروپایی‌ها با قدرت ایستاد

امام جمعه آستارا ملت های آزاده دنیا را عاشق عزت ایران دانست و گفت: مکتب و انقلاب ما مکتب و انقلاب عاشورایی است و نباید در مقابل دشمنان کوتاه آمد، زوال آمریکا و نابودی اسرائیل نزدیک بوده و اینها همه به برکت گوش فرا دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به رفتار کوفیان با کاروان اسرای کربلا گفت: این روزها زمان بسیار دشواری برای اهل بیت بوده و علی رغم سختی و مشکلات بهترین فرصت برای تبلیغ مرام فرهنگ اهل بیت است.

امام جمعه آستارا قدرنشناسی را باعث دوری نعمات خداوند از انسان دانست و گفت: بد رفتاران و بد عهدان با اهل بیت تا ابد دچار گمراهی شده و همواره نگاه خداوند از آنها دور است، کوفیان امام حسین (ع) را به کربلا فراخوانده و ایشان علی رغم شناخت از آنها به دلیل کمک به ندای یاری به آنجا آمده و روسیاهی به کوفیان بی وفا ماند و نام شهید کربلا تا ابد بر سینه مومنان حک شد.

حافظ نیا ادامه داد: عاشورا ثابت کرد ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه داشته ولی ثمره آن ماندگاری دین مقدس اسلام است.

خطیب جمعه آستارا یکی دیگر از درس‌های عاشورا را نترسیدن از امکانات دشمن دانست و بیان کرد: در کربلا دشمن از لحاظ امکانات برتری داشت ولی درس عاشورا ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمن است، الگوی سیاستمداران باید امام حسین (ع) باشد، شهید کربلا دربرابرکسی زانو نزد و هیچ وقت از دشمن نباید ترسید.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم حذف خرافات و بدعت ها را در عزاداری ها لازم دانست و گفت: گاهی اوقات احساس می شد که ماه محرم تبدیل به ماه عرضه زیبایی‌ها توسط عده‌ای از بانوان شده که این گونه زشتی ها نباید چهره امام حسین(ع) را مخدوش کند.

حافظ نیا با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات هسته ای ایران در برجام گفت: با آغاز این گام از هفته گذشته یک هشدار به غربی ها می دهیم که گام چهارم آخرین گام در این راستا است و این به معنای هیچ تعهدی برای برجام خواهد بود، اروپایی ها با پر رویی مطالباتی را از ما دارند و مسئولین زیر بار این ها نخواهند رفت، به طور یقین گام ها را محکم تر برداشته و در مقابل پررویی اروپاییها با قدرت باید ایستاد.

وی با اشاره به مشاهده بیچارگی آمریکا و اقدامات اخیر ترامپ در خصوص عزل مشاوران خود گفت: این اتفاقات در زمان اوج قدرت ایران اسلامی در منطقه رخ می دهد، امروز دنیای اسلام به سمت جمهوری اسلامی در حال حرکت بوده و اکنون ایران در کنار ملت های آزاده ایستاده است.

امام جمعه آستارا ملت های آزاده دنیا را عاشق عزت ایران دانست و گفت: مکتب و انقلاب ما مکتب و انقلاب عاشورایی است و نباید در مقابل دشمنان کوتاه آمد، زوال آمریکا و نابودی اسرائیل نزدیک بوده و اینها همه به برکت گوش فرا دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share