مشاور سازمان خصوصی سازی:

زمان پرداخت سود سال ۹۷ سهام عدالت مشخص شد

مشاور سازمان خصوصی از پرداخت سود سهام عدالت در آبان ماه خبر داد و گفت: در هفته اول آبان ماه می‌توان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چه میزان سود دریافت می‌کند و پرداخت سود هم اواخر آذر ماه شروع به توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت و مقدار آن اظهار داشت: رقم و میزان سود سهام عدالت به چند عامل بستگی دارد. ممکن است فردی ۱۰ سهم ایران خودرو را خریداری کرده باشد و فردی دیگر ۱۰۰۰ سهم، بنابراین طبیعی است که سود به اندازه سهم خواهد بود.

وی افزود: از ابتدا سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان برای مشمولان مصوب شده بود. در طول ۱۰ سال -از شروع ثبت نام تا زمان ساماندهی در سال ۹۵- سود از شرکتهای سرمایهپذیر در بخش سهام عدالت به سازمان خصوصیسازی واریز و به خزانه منتقل میشد تا بدانیم پس از ۱۰ سال میزان یک میلیون تومان سهم تخصیصی مشمولان چه میزان برای یک فرد مالکیت ایجاد کرده است که این عدد بعد از ۱۰ سال به ۵۳۲ هزار تومان رسید.

مشاور سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه پرداخت سود در سالهای ۸۸ و ۸۹ اشتباه دولت وقت بوده است، گفت: توزیع سود در آن زمان خلاف قانون بود و مجلس هم اعلام کرد که دولت دیگر نباید به مشمولان سود بپردازد. اما عدهای در دو مرحله ۱۲۰ هزار تومان سود دریافت کردند و طبیعی است که این سود از عدد ۵۳۲ هزارتومان آنها باید کسر شود و نباید کسانی که سود دریافت کردهاند با افرادی که دریافت نکردهاند یکسان باشند.

سبحانی اظهار داشت: قانونگذار پیشبینی کرد که مشمولان میتوانند سهم خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند حتی فرصت افزایش سهم تمدید هم شد. سود سال ۹۵ برای مشمولانی که سهم یک میلیون تومانی داشتند ۱۵۰ هزار تومان بود که در سال ۹۶ این عدد به ۱۷۵ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: این سود برای سال ۹۷ باز هم افزایش خواهد داشت. هر چند در حال حاضر نمیتوان میزان آن را بیان کرد چراکه هنوز مجمع چند بنگاه و شرکتی که سهام عدالت دارند، برگزار نشده است

مشاور سازمان خصوصیسازی با بیان اینکه مجامع این سه الی چهار شرکت، پایان مهر ماه برگزار خواهد شد، گفت: در هفته اول آبان ماه میتوان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چه میزان سود دریافت میکند و پرداخت سود هم اواخر آذر ماه شروع به توزیع میشود.

Share