معاون وزیر راه در آستارا خبر داد:

راه اندازی مجدد بارانداز ریلی آستارا_آستارا | راه آهن رشت_آستارا تنها حلقه مفقوده کریدور شمال جنوب

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهتمام وزارت راه و شهرسازی در خصوص بارانداز ریلی آستارا_آستارا گفت: بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه گسترش زیرساخت های کریدور شمال-جنوب مورد توجه بوده و راه آهن رشت_آستارا تنها حلقه مفقوده این کریدور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا از زیرساخت های توسعه اقتصادی این شهرستان مرزی بازدید کرد.

سعید رسولی در این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از زیرساخت های توسعه آستارا، گفت: در این سفر بازدید از پایانه مرزی این شهرستان را داشتیم که این پایانه همزمان در حال ساخت و و بهره برداری بوده و طبیعتاً به دلیل انجام هر دو این عمل مشکلاتی را نیز داشته که برای رفع آن اقداماتی را انجام خواهیم داد.

راه اندازی مجدد بارانداز ریلی آستارا_آستارا | راه آهن رشت_آستارا تنها حلقه مفقوده کریدور شمال جنوب

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به فعالیت مداوم کارگاه بارانداز ریلی این شهرستان را یک اولویت دانست و بیان کرد: کارگاه بارانداز ریلی هم اکنون فعال بوده و در حوزه بهره برداری و فنی نیز به جمع بندی های رسیدیم و این کارگاه به طور مداوم و فعال عملیات خود را در مرز آستارا انجام می دهد.

رسولی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سفر گفت: در بازدید از گردنه حیران آستارا تسهیل ترافیکی مسیر جاده حیران از برنامه‌های مورد بررسی بوده و همچنین امکانات تخلیه بارگیری بارانداز ریلی و مسائل مربوط به گمرک زمینی را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهتمام وزارت راه و شهرسازی در خصوص بارانداز ریلی آستارا_آستارا گفت: بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه گسترش زیرساخت های کریدور شمال-جنوب مورد توجه بوده و راه آهن رشت_آستارا تنها حلقه مفقوده این کریدور است، همچنین ارزیابی ۴۰ کیلومتر اول این خط ریلی در حال انجام بوده و و این مرحله توسط کشورمان در حال انجام است.

لزوم تسریع در روند ساخت راه آهن رشت_آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی وی با اشاره به لزوم تسریع در روند ساخت راه آهن رشت_آستارا گفت: با اتصال این خط ریلی توان اقتصادی و مبادلات کالا و تجارت جمهوری اسلامی ایران افزایش قابل توجهی داشته و باید این توانایی ظرفیت را با نگاه ویژه‌ای مشاهده کنیم.

رسولی با اشاره به پیگیری جهت انجام سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در خط ریلی رشت_آستارا گفت: با توجه به مذاکرات مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با کشور این مهم مراحل خود را طی کرده و مشکلی در خصوص سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در پروژه راه آهن رشت_آستارا مشاهده نمی‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸/۵ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز آبی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share