با شعار «ورزش، نشاط، تحرک جوانان»

دومین جشنواره ورزشی آستانه اشرفیه برگزار شد+ تصاویر

دومین جشنواره ورزشی آستانه اشرفیه با هدف توجه به ورزش همگانی، ایجاد نشاط در جامعه و‌ با شعار «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین جشنواره ورزشی آستانه اشرفیه با هدف توجه به ورزش همگانی، ایجاد نشاط در جامعه و‌ با شعار «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» برگزار شد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در آیین اختتیامیه جشنواره ورزشی این شهر با بیان اینکه ورزش باعث ایجاد نشاط در جامعه می شود، اظهار کرد: یک جامعه برای پیشرفت نیاز به سرگرمی و نشاط دارد و مسوولان باید با برگزاری مراسمات ورزشی و‌ فرهنگی به ایجاد نشاط در جامعه کمک کنند.

رحیم حیدری گلرودباری با اشاره راه ایجاد نشاط در جامعه گفت: بهترین راه برای ایجاد نشاط در جامعه توجه به ورزش همگانی است که برای این کار برنامه های بسیار خوبی در شهرستان آستانه اشرفیه در این مدت انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه تحرک جوانان در جامعه کم شده است، تصریح کرد: به علت ماشینی شدن جامعه تحرک در بین جوانان کم شده است به همین دلیل شعار دومین جشنواره ورزشی شهرستان آستانه اشرفیه، «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» است.

حیدری با تاکید بر برگزاری مسابقات ورزشی با هزینه بسیار کم بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی با هزینه اندک به همگانی شدن ورزش در بین شهروندان به مثابه نیاز اصلی زندگی کنونی کمک می‌کند.

وی با مهم دانستن استعدادیابی در حوزه ورزش گفت: اگر بتوان استعداد های ورزشی را شناسایی و برای جوانان معرفی کرد، جوانان به حضور بیشتر در عرصه های ورزشی ترغیب شده و از زندگی ماشینی فاصله می گیرند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تقدیر از همه ارگان ها در این شهرستان افزود: برگزاری این فستیوال کار بسیار بزرگ و مهمی بوده و بدون همدلی و وحدت امکان پذیر نبود که خوشبختانه در این خصوص همه نهاد ها برای برگزاری این مراسم کمک کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در این فستیوال با بیان اینکه در برگزاری این فستیوال اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اظهار کرد: در این مسابقات چندین تیم خارجی حضور دارند که نشان دهنده اهمیت این مسابقات است لذا برگزاری این فستیوال بدون هماهنگی نهاد ها و ارگان ها از جمله فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه امکان پذیر نبود.

اسماعیل تیغ نورد جلالی با اشاره به رشته های حاظر در فستیوال ورزشی آستانه اشرفیه گفت: در ابن مسابقات رشته های ورزشی، طناب کشی، قیش بازی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل کوچک و ورزش های هنر های رزمی شرکت دارند که در سطح بسیار خوبی برگزار می شود

وی با تاکید بر استقبال عالی از دومین جشنواره ورزشی در آستانه اشرفیه بیان کرد: خوشبختانه ۲۲۴ ورزشکار در غالب چهل و دو تیم داخلی و سه تیم خارجی در این فستیوال حضور دارند که نشان از کیفیت بالای این مسابقات می دهد.

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اعلام تیم های شرکت کننده در این فستیوال ورزشی گفت: مسابقات رزمی این فستیوال دارای رنکینگ جهانی بوده و از اهمیت زیادی برخوردار بوده و سه تیم خارجی از کشورهای آذربایجان، آلمان و افغانستان در مسابقات رزمی این فستیوال ورزشی شرکت کردند.

یوسف دوست جلالی در حاشیه این مسابقات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جوانان باید از اوغات فراغت خود به درستی استفاده کنند، اظهار کرد: ورزش بسیار برای سلامتی و‌ نشاط جوانان مفید است لذا از آنان درخواست دارم اوغات فراغت خود را به ورزش کردن بپردازند.

وی با اشاره به راه های ایجاد نشاط در جامعه گفت: ایجاد نشاط در جامعه بسیار راحت بوده و میتوان با انجام برنامه های فرهنگی در جامعه و برگزاری چنین فستیوال هایی به ایجاد نشاط در بین جوانان کمک کرد.

عضو شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم توجه مسوولان به بازگو کردن فرهنگ گیلان در کشور افزود: استکبار با انجام برنامه های گوناگون سعی دارد فرهنگ ایران را در نقاط مختلف از بین ببرد به همین دلیل باید در برنامه های ورزشی فرهنگ گیلان و ایران را بازگو کرد.

در این دوره از مسابقات ۲۲۴ ورزشکار در رشته های (طناب کشی، فوتبال گل کوچک، بسکتبال سه نفره، قیش بازی) و هنرهای رزمی سبک wbc در غالب چهل و دو تیم داخلی و‌ سه تیم خارجی آذربایجان، آلمان و افغانستان به اتمام رسید.

در بخش هنرهای رزمی ۱۶نفر شرکت کننده شامل دوازده نفر خارجی و چهار نفر داخلی حضور داشته و در رنکینگ بین المللی تاثیر مستقیم دارد به همین مسابقات بین المللی آستانه اشرفیه در تقویم فدراسیون های جهانی wfc و wbc ثبت جهانی شده است و قرار است همه ساله در این شهرستان برگزار خواهد شد.

در این دوره از مسابقات ورزشی بین المللی آستانه اشرفیه و در بخش رزمی سه ورزشکار از کشور آذربایجان، چهار ورزشکار از افغانستان و یک ورزشکار از کشور آلمان و از کشور ایران سید میر داوود موسوی، سعیدقربانزاد، محمد دهقانی از آستانه اشرفیه و پیمان آلفته ، امیر محمد قدیمی، رامتین منافی ، علی فرج زاده و کوشیار شافعی روح الله اسماعیلی از دیگر شهرهای گیلان در این دوره از مسابقات حضور دارند که همگی تجربه ملی، جهانی و آسیایی دارند.

که در پایان مسابقات رزمی بین المللی دروزن۵۷کیلوبزرگسال روح اله اسماعیلی ایران طلا_مهدی اکبری از آلمان نقره، وزن۵۷جوانان ماهراسدزاده از اذربایجان طلا _رامتین منافی از ایران نقره،وزن منفی۶۰کیلوعلی علی اف از اذزبایجان طلا_محمددهقان از ایران نقره، وزن منفی۶۳علی فرج زاده از ایران طلا_جلیل احمدقادری از افغانستان نقره، وزن۷۰کیلو پیمان آلفته از ایران طلا_رضاتاجیک از افغانستان نقره، وزن منفی۷۵کیلوفرهاد کریمی ازافغانستان طلا_امیرمحمدقدیمی از ایران نقره، وزن منفی۷۸ میرداوودموسوی از ایران طلا_مرادسلیمان اف از اذربایجان نقره، وزن منفی۸۵سعیدقربانزاده ار ایران طلا_کوشیار شافعی از ایران نقره.

در بخش مسابقات فوتبال گل کوچک تیم های سیاهکوچه، جوانان پشت وادیه و تیم قایقران مقام اول تا سوم، در بخش بسکتبال محلات سه نفره و در رده سنی بزرگسالان تیم های پشت حرم، سردار جنگل و‌شهید حلوایی مقام های اول تا سوم در رده سنی نوجوانان شهید زنده دل، آبیاری و نواب صفوی دارای مقام های اول تا سوم شدند‌.

در اختتامیه این فستیوال ورزشی از افتخار آفرینان ورزشی شهرستان آستانه اشرفیه در سطح ملی تجلیل به عمل آمد.

Share