سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

دولت هیچ اقدامی برای بهبود معیشت افراد کم‌درآمد جامعه انجام نداده است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از بی‌توجهی دولت به وضعیت معیشتی دهک‌های کم‌درآمد گفت: به زودی در مورد یارانه‌های پیدا و پنهان و ۱۴ میلیارد دلار ارز اختصاصی به کالاهای اساسی جلسه غیرعلنی در مجلس تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی از تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس در هفته دوم مهر خبر داد و اظهار داشت: گزارشی از یارانه‌های پنهان و آشکار، صادرات نفت، خروج تدریجی کشور از اقتصاد وابسته به نفت و نحوه عملکرد دولت در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی از محورهای این جلسه است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس رقم یارانه‌های پنهان انرژی که هم‌اکنون پرداخت می‌شوند را بین ۸۵۰ تا ۹۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: مردم و عموم جامعه از این یارانه‌ها که در حوزه‌های مختلف انرژی، آب، برق، گاز و مانند این‌ها هستند خبر ندارند و اصلاً در جریان پرداخت این مبالغ که به صورت پنهان انجام می‌شود نیستند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مبالغی که هم‌اکنون برای مصرف انرژی در کشور پرداخت می‌شود با قیمت‌های واقعی آن تفاوت محسوسی دارد عنوان کرد: در حال حاضر دولت مابه‎التفاوت قیمت انرژی را از خزانه و یا از محل اعتبارات درآمدی خودش پرداخت می‌کند که باید روند آن سریعاً تعیین تکلیف شود.

عباسی اخطار مجلس به دولت و مکلف کردن آن برای شناسایی و حذف یارانه دهک‌های پردرآمد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مجلس و قوانینی که در این زمینه مصوب شده است در وهله نخست باید یارانه دهک‌های بالا قطع سپس همین مبالغ برای رشد اقتصادی و حمایت از دهک‌های کم‌درآمد هزینه شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس توجه دولت به وضعیت معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، کارگران و کارمندانی که حقوق پایینی دارند را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: با تمام تأکیدات مجلس در این زمینه، تاکنون دولت هیچ اقدامی برای بهبود معیشت افراد کم‌درآمد جامعه نکرده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس کاهش حجم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای ناشی از فروش نفت را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشور در حوزه مسائل اقتصادی در شرایطی بسیار حساس و ویژه قرار دارد از طرف دیگر بحث درآمدهای نفتی به بهانه‌ای برای دشمن جهت اعمال فشار مضاعف به جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

عباسی تقویت حوزه مالیاتی کشور، شفافیت در نحوه اخذ مالیات، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و ایجاد عدالت در این حوزه را از ملزومات امروز کشور در حوزه اقتصاد اعلام کرد و افزود: در جلسه غیرعلنی مجلس که در هفته دوم مهر برگزار می‌شود وزرای تعاون، اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه گزارش حاضر می‌شوند.

Share