سرپرست استانداری گیلان در آستارا:

دولت از حضور بخش خصوصی در جهت رونق تولید داخلی حمایت می‌کند

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان در سفر یک روزه به بندر مرزی آستارا اظهار داشت: دولت از حضور بخش خصوصی در جهت رونق تولید داخلی حمایت می‌کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست استانداری گیلان در سفر یک روزه به بندر مرزی آستارا، همزمان با دومین روز هفته دولت، ۲ پروژه به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال را در این شهرستان افتتاح کرد.

ارسلان زارع در افتتاح پروژه دو باب انبار در بندر منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان با اشاره به ظرفیت های این بندر گفت: اسکله تجاری بندر مرزی آستارا توان، ظرفیت و قابلیت‌های بسیاری برای توسعه اقتصادی این شهرستان داشته و باید در سال رونق تولید از توان این بخش حمایت کرد.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به توجه دولت در حمایت از ارز آوری در شهرستان‌ها، گفت: دولت همواره از مبادلات تجاری و صادرات و واردات در مرزهای زمینی، ریلی و دریایی گیلان حمایت کرده و این موارد می‌تواند توان اقتصادی و توسعه پایدار برای هموار کردن مسیر پیشرفت را فراهم آورد.

زارع اضافه کرد: این دو باب انبار با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی و در مجموع ۴ انبار موجود در بندر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا می تواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در مرز آستارا افزایش داده و با گسترش آن توان مبادلات تجاری کالا را بین ایران و کشورهای همسایه را گسترش داد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این دو انبار، مساحت انبارهای سرپوشیده در منطقه ویژه بندر آستارا از ۶ هزار مترمربع به ۱۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد.

در ادامه سرپرست استانداری گیلان با حضور در واحد تولیدی کیک و کلوچه در شهرک صنعتی این شهرستان حضور بخش خصوصی برای رونق تولید منطقه را ضروری دانست و افزود: این واحد با سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات ۷۵ میلیارد ریالی با اشتغالزایی برای ۱۵ نفر و کارآفرینی در سال رونق تولید، گام موفقی را در جهت تولید اشتغال برای جوانان این مرز و بوم برداشته و دولت از حضور بخش خصوصی در جهت رونق تولید داخلی حمایت می‌کند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و هجده و نیم کیلومتر نوار ساحلی ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share