تمامی توصيه‌هايی كه از او آموختم همه داشته‌های زندگيم بوده و هست

دلنوشته ثابت‌قدم در پی درگذشت دکتر فائق: برایم حکم طبیب جسم و روانم را داشت

جعبه قرص؛ برایم حکم طبیب جسم و روانم را داشت؛ یادم نمیرود از چهار، پنج سالگی روح فرهنگی‌اش را در مواجهه با بیمارانش؛ برای بیمارانش صفاتی را قائل بود، از منِ کودک که نامم جعبه قرص بود تا…

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی ثابت‌قدم، شهردار اسبق رشت در پی درگذشت محمدعلی فائق، معروف به «طبیب فرهنگ گیلان» نوشت:

جعبه قرص؛ برایم حکم طبیب جسم و روانم را داشت؛ یادم نمیرود از چهار، پنج سالگی روح فرهنگی‌اش را در مواجهه با بیمارانش؛ برای بیمارانش صفاتی را قائل بود، از منِ کودک که نامم جعبه قرص بود تا… این یعنی فرهنگ ارتباط و گفتگو.

حال چهل سال از آن زمان می‌گذرد، امروز که این چهار دهه را مرور می‌کنم بسیاری از اصول جوامع و بالاخص جامعه ما تغییر کرده، از اخلاق، معرفت، خانواده، گفتگو و مشارکت رسیده‌ایم به فردیت، مادیات، فساد، نفاق، ریا، ربا و….

تمامی توصیه‌هایی که از او تا حضور پررنگش در کنارم در جوار آرامگاه میرزا در همین اواخر بعنوان شهردار و شاگرد مکتبش آموختم همه داشته‌های زندگیم بوده و هست. با عرض تسلیت به ایران زمین و گیلانیان و بویژه رشتوندان بخاطر فقدان دکتر فائق امیدوارم شایستگی‌ انتقال آموخته‌های ایشان را داشته باشیم.

گفتنی است زنده یاد فائق از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان و صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «گیلان ما» بوده است.

Share