رئيس بازرسی فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

دست رد پلیس به رشوه ۵ هزار دلاری | مالک خودرو از متهمان فراری و تحت تعقیب دستگاه قضائی بود

وهاب محسن‌نژاد، رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گیلان از صحت عمل و رد رشوه ۵ هزار دلاری به ارزش ۵۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال توسط ماموران وظیفه‌شناس پاسگاه پلیس راه رشت – قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گیلان از صحت عمل و رد رشوه ۵ هزار دلاری به ارزش ۵۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال توسط ماموران وظیفه‌شناس پاسگاه پلیس راه رشت – قزوین خبر داد.

سرهنگ وهاب محسن‌نژاد در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس راه رشت – قزوین حین گشت زنی و کنترل تخلفات رانندگی به راننده یک دستگاه خودرو زانتیا به علت ارتکاب تخلف رانندگی دستور ایست دادند که راننده این خودرو بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار می‌کند و با هدایت و هماهنگی فرمانده پاسگاه مذکور و استفاده از ترفندهای پلیسی سرانجام خودروی مورد نظر متوقف و به علت دارا بودن دستور توقیف، خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی صورت گرفته توسط ماموران از سوابق خودرو مشخص شد واحد درخواست کننده توقیف این خودرو پلیس آگاهی یکی از استان‌های همجوار است که با هماهنگی صورت گرفته با یگان انتظامی مشخص شده مالک خودرو از متهمان فراری و تحت تعقیب دستگاه قضائی بوده و حکم جلب وی نیز صادر شده است.

وی اظهار داشت: مالک خودرو توقیف شده زمانی که برای ترخیص به یگان مربوطه مراجعه کرد با ترفند خاصی به اتاق کار فرمانده پاسگاه هدایت شد و پس از مطابقت تصویر متهم فراری واصله از پلیس آگاهی با مدارک شناسایی مالک خودرو نامبرده دستگیر شد.

سرهنگ محسن‌نژاد ادامه داد: متهم که خود را در چنگال قانون اسیر می‌دید برای رهایی از پیگرد قضائی و آزادی غیرقانونی مبلغ ۵ هزار دلار به ارزش ۵۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد به ماموران انتظامی به عنوان رشوه پیشنهاد داد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه پیشنهاد رشوه با عزت نفس و صحت عمل ماموران انتظامی رد، مراتب صورتجلسه و متهم به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست، هرگونه انتقاد، پیشنهاد، تقدیر، شکایت و یا درخواست از پلیس را با سامانه مردمی ۱۹۷ در میان بگذارند.

Share