وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رودسر

در ۶ ماه آینده عقب‌ماندگی‌های گیلان و مازندران رفع می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ۶ ماه آینده عقب‌ماندگی‌های دو استان گیلان و مازندران رفع می شود و کیفیت ارتباطات در این مناطق بهتر می شود،یادآور شد: در یکسال گذشته تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات به حدود ۳۱ هزار روستا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یکسال گذشته تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات به حدود ۳۱ هزار روستا رسید  و می توان ادعا کرد شبکه ملی اطلاعات به ۷۸ درصد از روستای بالای ۲۰ خانوار رسیده است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در افتتاح پروژه های رودسر درجمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت اظهار داشت: پروژه های رودسر با داشتن اعتبارات ۱۱ میلیارد تومان یکی از این پروژه های ارتقاء ارتباطات منطقه بود.

 وی با بیان اینکه امروز رحیم آباد به توسعه نسل چهارم شبکه ملی اطلاعات متصل شده،تصریح کرد: در مناطق روستایی استان های گیلان و مازندران روند توسعه ادامه دارد،چنانکه نسل ۳ توسعه در این مناطق وجود داشت.

 آذری جهرمی با بیان اینکه برخی از شرکت هایی که خدمات را ارائه می کردند به دلیل تحریم کار خود را متوقف کرده بودند،خاطرنشان کرد:به همین سبب توسعه مناطق روستایی و مناطق شمالی کشور که بسیار پر جمعیت هم هست و پرتردد هم هست با مشکل مواجه شده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد:در جهت رفع این مشکل تدابیری ویژه ای اتخاذ شد و روند توسعه ارتباطات شتاب گرفت، چنانکه از چند ماه گذشته توسعه شبکه ملی اطلاعات در مناطق شمالی کشور که جمعیت زیادی هم دارد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه آینده عقب‌ماندگی‌های دو استان گیلان و مازندران رفع می شود و کیفیت ارتباطات در این مناطق بهتر می شود،یادآور شد: در یکسال گذشته تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات به حدود ۳۱ هزار روستا رسید و می توان ادعا کرد شبکه ملی اطلاعات به ۷۸ درصد از روستای بالای ۲۰ خانوار رسیده است.

Share