معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور بیان کرد

در مواجهه با مامورنماها چگونه رفتار کنیم؟

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه ایجاد آشفتگی در شهروندان از ترفند و شگرد سارقان مامورنما است، گفت: شهروندان در صورت مواجه با مامورنماها باید خونسردی خود را حفظ کنند و با ۱۱۰ تماس بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا موذن درباره چگونگی برخورد شهروندان با مامورنماها گفت: برخی از سارقان تحت پوشش نیروی انتظامی یا سازمان‌های دیگر رفتارهای مجرمانه انجام می‌دهند. ناآشنایی افراد با حقوق شهروندی خود، تسلیم بی قید و شرط در برابر خواسته این دسته از سارقان، عدم احراز هویت مأمورنماها، دستپاچگی، نگهداری وجوه نقد، طلا و جواهر در خودرو موجب افزایش انگیزه سارقان و مأمورنماها برای کلاهبرداری از مردم می شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه بخشی از افراد مورد هدف این کلاهبرداران، اتباع خارجی، کارکنان شرکت‌های خارجی و شهروندان بی‌اطلاع از قوانین داخلی کشور هستند،اظهارکرد: افراد در صورت مواجه با مامورنماها باید خونسردی خود را حفظ کنند و با ۱۱۰ تماس بگیرند. به محض تماس افراد با ۱۱۰ در سریع‌ترین زمان به درخواست آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی که در یک برنامه رادیویی گفت‌وگو می‌کرد، ایجاد آشفتگی در شهروندان را از ترفند و شگرد این سارقان دانست و گفت: سارقان با ایجاد شوک رفتاری در فرد از اقدامات بعدی او جلوگیری می‌کنند اما مردم باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.

موذن در پایان اظهارکرد: برخی شهروندان به علت بی‌دقتی و سهل انگاری در زمان ورود کلاهبرداران به خانه یا خودرو با دستپاچگی از این متهمان فاصله می‌گیرند درصورتی‌که باید لحظه به لحظه همراه باشند و تا رسیدن ماموران پلیس مراقب باشند که چه می کنند و به چه وسایلی دست می زنند.

Share