تذکر رضا رسولی به شهردار رشت:

در شهرداری رشت تخلفات و انحرافات صریح از قوانین و ضوابط صورت پذیرفته است

رضا رسولی، عضو شورای شهر رشت در نامه‌ی تذکری به شهردار رشت از تخلفات و شبهات جدی در عملکرد سازمان‌ها و واحدهای مربوطه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در نامه ی تذکری به شهردار رشت از تخلفات و شبهات جدی در عملکرد سازمان ها و واحدهای مربوطه انتقاد کرد.

در متن نامه ی رسولی خطاب به شهردارآمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حاج محمدی

شهردار محترم کلانشهر رشت

با سلام و احترام؛

پروردگار متعال را شاکرم که پس از گذشت حدود دوسال از شروع به فعالیت پنجمین دوره ی شورای اسلامی شهر، سیستم مدیریت شهری رشت با انتخاب شهرداری متخصص، با تجربه و پرانگیزه، چند روزی است به ساحل آرامش رسیده و بحمدالله آثار حضور جنابعالی نیز در همین کوتاه مدت ملموس گردیده است.

اگرچه زحمات سرپرست محترم در دوران بلاتکلیفی و بخش قابل ملاحظه ای از مدیران و بدنه کارشانسی شهرداری رشت که با شرافت و تعصب در جهت صرفه و صلاح حفظ صیانت از املاک و اموال و داشته های شهرداری رشت و تامین منافع عمومی رشتوندان پایمردی نمودند.

قابل تحسین است، لکن بنظر می رسد در این دوران متاسفانه خواسته یا ناخواسته در برخی از مناطق واحدها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت، تخلفات و انحرافات صریح از قوانین و ضوابط صورت پذیرفته است.

اینجانب وفق بندهای ۳ و۴ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و از طرفی در راستای انداز و کمک به انتقال مطالب دریافت شده توسط اینجانب، بدور از حب و بغض و پیش داوری و جهت صدور دستور رسیدگی عاجل از طریق مبادی قانونی و جلوگیری از پیشبرد این اهداف در دوران گذار و آشفتگی موقت ناشی از انتقال مدیریت به حضرتعالی قصد دارم سلسله نامه هایی تخصصی هر یک با موضوع یکی از این واحدها و سازمان ها که وضعیت اضطراری به لحاظ تخلفات و شبهات جدی در عملکرد ماه های اخیرشان ملاحضه می گردد محضرتان مرقوم نمایم.

نامه اول در خصوص سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت که قطعا یکی از نگران کننده ترین شرایط را داراست.

همانگونه که مستخضرید شهر رشت به لحاظ آشفتگی بصری و فقدان برنامه فضایی مناسب در خصوص مشاغل شهری و تبعات این پدیده به لحاظ ترافیکی، رضایت عمومی و کیفیت بخشی به زندگی رشتوندان و … یکی از بحرانی ترین شهرها در خصوص ساماندهی مشاغل است.فلذا در سال ۱۳۹۴ با اعمال تغییراتی در اساسنامه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری رشت، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی تاسیس گردید.

اگرچه این سازمان در طول سالهای پس از تاسیس و انتخاب مدیران سفارشی بیشتر به عنوان حیاط خلوت برخی از ذینفوذان قرار گرفت و اصولا تقریبا هیچ عملکرد درخشانی در راستای وظایف مطروحه در اساسنامه جدید نداشته است، لکن به نظر می رسد جلوگیری از تخلفات صورت گرفته و در حال انجام در روزهای اخیر، ورود عاجل و اقدام جهادی حضرتعالی را می طلبد.

  گوشه ای از این شبهات و تخلفات به شرح ذیل می باشد:

۱-  واگذاری مجموعه وارش در بلوار شهید مدرس با متراژ بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع بدون طی تشریفات قانونی و برگزاری مزایده با اجاره ماهیانه حدودا ۱۰۰ میلیون تومان که معادل اجاره یک مغازه ی ۲۰۰متری در رشت می باشد.

۲- جمع آوری و امحاء یک سازه موقت در مجاورت بوستان ملت بدون طی مراحل قانونی و اقدام به ساخت سازه دائم در شارع عام! بر خلاف نص صریح قانون بدون اخذ مجوز از مرجع ذیصلاح و بدون طی مراحل قانونی جذب سرمایه گذار و واگذاری.

۳- تغییر کاربری کیوسک مطبوعات و توزیع محصولات فرهنگی واقع در پیاده راه فرهنگی شهداری ذهاب و فروش و تبدیل ان به فروش اقلام خوراکی که طبیعتا ایجاد ارزش افزوده ی چند صد میلیونی خواهد نمود احتمالا بدون تاثیر مناسب در اجاره مکان البته به طور اتفاقی!

این کیوسک توسط همان مجموعه مذکور در ردیف ۲ اجاره داده شده است!

۴- وجود شبهات جدی در معاملات صورت گرفته در بازارچه ها و کیوسک های سطح شهر و انجام جابجایی های متعدد (با یا بدون ارسال لایحه) دکه ها به اماکن با ارزش منطقه ای به شدت بالاتر مثلا جابه جایی شبانه یک کیوسک به گلسار، چهار راه دیلمان که با ورود سرپرست، حراست شهرداری و… مجددا جابجا شد.

۵- همراهی با مافیای غیر رسمی املاک در شناسایی املاک مسکوت مانده یا مفقود شده!

۶- شهرداری رشت و واگذاری انها بدون طی مراحل قانونی نیازسنجی، تحویل ملک از ادارات اموال و املاک شهرداری رشت، سازمان سرمایه گذاری و معاونت های شهرداری و اجاره انها در کاربری های غیر مرتبط با مدیریت شهری و یا کارکردهای سیاسی در آستانه انتخابات تا جایی که شنیده شده برای واگذاری فضای مجازی ذیل ساختمان ساعت (بانک شهر) با یک یخ در بهشت فروشی مذاکره شده است! در حالیکه ساختمان تاریخی شهرداری شامل سیاستهای بازآفرینی می باشد.

از آنجا که این تحرکات در روزهای ابتدایی کارکرد جنابعالی شتاب فزاینده ای به خود گرفته است خواهشمند است ضمن صدور دستور عاجل برای توقف این اتفاقات در سازمان مذکور، دستورات مقتضی جهت بررسی شبهات مطروحه توسط نهادهای ذیصلاح صادر فرمایید.

با تشکر و احترام مجدد

رضا رسولی

عضو شورای اسلامی شهر رشت

Share