امام جمعه آستارا:

در برخورد با فساد نباید با هیچ کسی تعارف داشت | امیدوار بودن به بیگانه کشور را فلج می کند

حافظ نیا نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه های اجرایی برای عدم تشکیل کانون های فساد را نیز اولویت دولت گام دوم انقلاب دانست و گفت: اگر نظارت‌ها دقیق باشد هیچ وقت نیاز به ورود قوه قضاییه نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد خانواده موفق گفت: خانواده برتر اسلامی ویژگی های مختلفی دارد که اولین آن اصالت خانوادگی بوده و اصل و نسب پاکیزه همواره مورد توجه اسلام است.

امام جمعه آستارا اصالت خانوادگی را داشتن ایمان، تقوا و عمل صالح دانست و گفت، ائمه اطهار همواره با عمل خود پاکیزگی یک انسان مومن را به نمایش می گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ یا دومین ویژگی را دین و دینداری دانست و بیان کرد: یک خانواده موفق باید دین دار بوده و عدم آن باعث وجود مشکلاتی با سرانجام طلاق است.

وی دین دار بودن را اولویت برای شروع یک زندگی مشترک دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها برای انتخاب همسر برای فرزندان خود داشتن دین و ایمان را باید مورد توجه داشته و مبنای دین در اولویت باشد.

خطیب جمعه آستارا یکی دیگر از ویژگی های خانواده موفق اسلامی صبر در برابر مشکلات و شکرگزاری در مقابل نعمات دانست و گفت: زن و شوهر همواره باید در برابر مشکلات صبور بوده و سختی‌ها را تحمل کنند و همچنین در برابر نعماتی که خداوند به آنها اعطا می‌کند شکر گزار باشند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به جامعه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک گفت: پزشکان وسیله مداوای مردم بوده و صفا را خداوند اعطا می‌کند و همواره باید توجه به سلامت انسان‌ها را در اولویت داشته باشند.

حافظ نیا با اشاره به شنبه آغاز هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان عنوان کرد: دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باید قدم ها را درست و استوار و حرکت را به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت داشته باشد.

امام جمعه آستارا التزام عملی به شعارهای انقلاب را در اولویت توجه دولت تراز انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: استکبار ستیزی، حمایت از ملت های آزاده دنیا، تحقق شعار های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی باید مورد توجه دولت گام دوم انقلاب باشد، امروز مبارزه با این مفاسد از هر سه قوه شروع شده و به فرموده آقا در مبارزه با فساد نباید هیچ ملاحظه ای را بکنیم.

حافظ نیا نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه های اجرایی برای عدم تشکیل کانون های فساد را نیز اولویت دولت گام دوم انقلاب دانست و گفت: اگر نظارت‌ها دقیق باشد هیچ وقت نیاز به ورود قوه قضاییه نخواهد بود، نظارت دقیق باید همواره مورد توجه باشد، در برخی ادارات وجود فساد ها مردم را آزار می‌دهد و در برخورد با این فساد ها نباید با هیچ کسی تعارف داشت.

حافظ نیا دل بریدن از بیگانگان را از دیگر ویژگی‌های دولت گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: امیدوار بودن به بیگانه کشور را فلج می کند، آمریکا و اروپا به دنبال تسلط بر منطقه بوده و به فکر ما نیستند، اینها فقط منافع خود را مدنظر داشته و باید همواره به این امر توجه داشته باشیم.

حافظ نیا با اشاره به رفع توقیف کشتی ایرانی و نبود هیچ بهانه ای برای توقف آن گفت: پس از یک ماه و نیم با سرشکستگی انگلیس این کشتی آزاد شد و غیورمردان ما کشتی اسکورت شده انگلیسی را توقیف کردند و تحت تعقیب قرار دادن کشتی ایرانی توسط آمریکا به بهانه وابسته به سپاه پاسداران بودن یک عمل بیهوده بوده و اگر این اقدام بی منطق را انجام دهند متقابلاً ما هم هر کشتی منتسب به سنتکام را توقیف خواهیم کرد.

Share