آیت الله فلاحتی در شورای اداری بخش کرگانرود تالش:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فقدان منابع مالی مواجه است|گردشگران نباید موجب ویرانگری فرهنگی شوند

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بخش کرگانرود با وجود مواهب طبیعی بسیار مستعد جذب گردشگران است، بیان کرد: ورود گردشگران نباید موجب ویرانگری فرهنگی در منطقه شود البته از ورود سرمایه گذاران در راستای اشتغالزایی استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه شورای اداری بخش کرگانرود شهرستان تالش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: امیدوارم خداوند به همه کسانی که در نظام اسلامی خدمت می کنند توفیق خدمت رسانی عنایت فرماید.

وی به روایتی از امیرالمومنین امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: مسئولیت امانت الهی محسوب می شود و اگر انسان نسبت به مسئولیتی که به عهده دارد به خوبی عمل کند در پیشگاه خدا می تواند پاسخگو باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مراجعه مردم به مسئول در نظام دینی نعمت است، تصریح کرد: مسئولان در نظام اسلامی باید به تکلیف خود عمل کنند و خدا را در همه عرصه ها شاهد و ناظر بگیرند.

آیت الله فلاحتی بر حیات طیبه بخشیدن به زندگی دنیوی تاکید کرد و گفت: از روزی که خداوند انسان را محاکمه می کند باید ترسید زیرا شاهد اصلی در محکمه الهی خود او است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی ایستایی نداشتیم، بیان کرد: البته تا رسیدن به وعده های انقلاب فاصله داریم و این فاصله ها معلول نبود نظارت و کم توجهی بعضی از مسئولان بوده و اگر در زیر سایه رهبری با وحدت رویه عمل می کردیم به قله ها می رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به خدمت تمام دولت ها در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: شرایط حاکم اقتصادی درونی و برون مرزی، وحدت و همدلی مسئولان زمینه ساز شکوفایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی درمانگاه شبانه روزی بخش کرگانرود تالش امری حیاتی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با افت و فقدان مالی بزرگ مواجه است و در پرداخت ها عقب ماندگی وجود دارد اما این موارد نمی تواند عذری برای راه اندازی نکردن درمانگاه شبانه روزی کرگانرود باشد.

وی، یک صدا بودن مسئولان برای برطرف کردن مشکلات را مهم خواند و افزود: وحدت رویه بین مسئولان بخش، شهرستان و استان می تواند بسیاری از گره ها را بگشاید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بخش کرگانرود با وجود مواهب طبیعی بسیار مستعد جذب گردشگران است، بیان کرد: ورود گردشگران نباید موجب ویرانگری فرهنگی در منطقه شود البته از ورود سرمایه گذاران در راستای اشتغالزایی استقبال می کنیم.

حجت الاسلام رمضان جعفری پور امام جمعه کرگانرود نیز در جلسه مذکور این بخش را ضعیف ترین بخش در گیلان عنوان کرد و گفت: کرگانرود با وجود منابع جنگل، کوه و دریا هنوز پیشرفت نداشته ضمن اینکه از وجود درمانگاه شبانه روزی محروم است.

آیت الله فلاحتی در بدو ورود به بخش کرگانرود تالش مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت و از محل اجرای پروژه کمپوست، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی لیسار، زمین حوزه علمیه کرگانرود، محل تخلیه زباله این بخش در کنار رودخانه شهر، پل در حال احداث کمربندی خطبه‌سرا بازدید و با حضور در ۲ باغ درخت کیوی، مشکلات کشاورزان منطقه را بررسی کرد.

Share